Richard Moore fra Walsall i England har modtaget fire bøder på McDonald's-restauranten i Littleton.
Kunderne får en bøde, hvis de bliver på parkeringspladsen i mere end 10 minutter, og deres tid starter allerede, når et kamera registrerer, at de kører ind i drive in.
Det er ikke McDonald's, der ejer den tilhørende parkeringsplads, men bliver opfordret til at gøre noget ved problem, da deres kunder flere gange har fået bøder.
Richard er en af dem. Han har fået bøder for mere end 4.500 kroner, efter at have besøgt restauranten flere gange i løbet af de seneste uger. Det skriver Ladbible.Har gjort det de sidste to år
"Nu er formålet med en drive-thru, som der står: jeg kører igennem, får min mad og spiser parkeret, som jeg har gjort de sidste to år. Jeg lagde ikke mærke til de ændrede parkeringsregler," fortæller Richard.
"Dette er ikke en almindelig parkeringsplads, da dynamikken af de daglige drive-thru-kunder hos McDonald's ikke er blevet taget med i betragtning."
"Det ville have været meget behjælpeligt, hvis der var opstillet advarsler ved deres drive-thru og måske mundtlig information om ændringen af den gratis parkeringstid til kun 10 minutter."
"Intet af dette blev gjort på det tidspunkt, hvor parkeringsforholdene ændrede sig, og jeg fortsatte med at bruge McDonald's og parkeringspladsen, som jeg har gjort de sidste to år."
"Jeg er nu stoppet med dette, da det er alt for risikabelt som drive-thru-kunde at skulle gennemføre mit køb indenfor 10 minutter."
Richard er ikke den eneste, der har fået en parkeringsbøde, efter de nye regler er blevet indført på parkeringspladsen.
Flere er utilfredse over den korte tidsramme. Foto: Shutterstock
Flere er utilfredse
"Det var umuligt at få serveret, betalt og spist på 10 minutter," sagde Geeta Gupta, der fik en bøde på lidt over 500 kroner, efter at have hentet morgenmad på McDonald's.
"Ejeren af parkeringspladsen burde være mere realistisk. Og de skal være mere transparente."Byrådsmedlem Lee Jeavons har nu startet en underskriftsindsamling, der indtil videre har fået 300 underskrifter. Formålet med indsamlingen er, at parkeringstiden på den private kontrakt, der drives af Ocean Parking, skal øges.
Desuden er der forhåbninger om, at ledelsen hos McDonald's vil være i stand til at bruge deres indflydelse til at få ændret reglerne.
Lee Jeavons har beskrevet ændringerne som 'skammelige', og mener derfor, at ventetiden skal være længere.
"Ifølge tilladelsen formodes McDonald's-kunderne at kunne parkere gratis. Problemet er, at ingen af McDonald's-båsen er afmærket," sagde han.
"Vi er opmærksome på parkeringsproblemerne ved vores Litton-restaurant, og vi har kontaktet den administrerende agent for yderligere at forstå og hjælpe med at løse problemet," udtalte en talsmand fra McDonald's.