29. Februar bliver sidste gang: Derefter skal du betale

Underholdning
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det populære magasin stopper snart i tryk - og hjemmesiden bliver brugerbetaling.

Lige nu læser andre også

Med en historisk milepæl i sigte siger Femina, Danmarks ældste ugeblad til kvinder, farvel til sin papirudgave den 29. februar.

Skiftet markerer begyndelsen på en ny æra, hvor Femina vil omfavne den digitale verden fuldt ud.

Beslutningen, som blev annonceret i en pressemeddelelse, afspejler den voksende tendens blandt læserne til at foretrække digitale formater over traditionelle papirudgaver.

Overgangen er dog ikke blot en ændring i distributionsformen; den signalerer også en udvidelse af Feminas forretningsmodel, som nu vil inkludere brugerbetaling.

Det skriver Ekstra Bladet.

Beslutningen er taget for at imødekomme den digitale tidsalders udfordringer og muligheder, hvor indhold ikke kun forbruges, men også interageres med på nye og innovative måder.

Femina, som har været en bastion for artikler, podcasts og videoer, der berører emner fra popkultur til politik med fokus på kvinder, ligestilling og diversitet, forbliver tro mod sit formål.

"Som medie løfter vi de store strukturelle dagsordner, der gør en positiv forskel for kvinders liv," siger chefredaktør Anne Wittorff Rusbjerg, understregende mediet commitment til at berige og oplyse sit publikum.

I lyset af ændringen lanceres også en nyhedsblog på femina.dk. Platformen vil tjene som et centralt sted for læserne at holde sig ajour med de seneste nyheder og tendenser inden for de områder, der berører dem mest.

Overgangen sker på et bemærkelsesværdigt tidspunkt i Feminas historie. Bladet fejrer nemlig 150 års jubilæum den 28. februar - dagen inden det sidste magasin ryger på hylderne.

Anbefalet til dig