Afslører om ‘Løvens hule’: Så mange deltagere bliver opfordret til at stille op

20/01/2022

Julie Møller

Foto: DR.
Det er langt fra alle virksomheder og iværksættere, der selv kommer på at sende en ansøgning afsted til programmet.

Mest læste i dag

Lige nu kan seere følge med i den 7. sæson af DR-hittet ‘Løvens hule’.

Her forsøger håbefulde iværksættere at få investeringer i hus fra en eller flere af de fem investorer. 

Det er dog ikke alle virksomheder og iværksættere, der selv kommer på at sende en ansøgning afsted til ‘Løvens hule’.

Faktisk er der rigtig mange, der bliver kontaktet af holdet bag programmet.

Det skriver Finans.

“Af de deltagende virksomheder er ca. 25 procent nogle, som vores redaktion har mødt til f.eks. branchemesser, iværksætterevents eller læst om gennem f.eks. artikler i lokalaviser. I nogle tilfælde får de (iværksætterne red.) bare et visitkort på en messe eller bliver kontaktet direkte - og dermed får de info om, hvor de kan udfylde ansøgningsskema,” forklarer Mads Lund, der er producent og medstifter af United Production, som igen i år producerer 'Løvens Hule' for DR.

Foto: DR.

Han understreger, at det ikke betyder, at de 25 procent springer ansøgningsprocessen over. De skal også sende et ansøgningsskema afsted, hvis de vil gøre sig forhåbning om at komme til at stå foran de fem løver. 

Satte rekord i ‘Løvens hule’

En af de virksomheder, som ifølge Finans er blevet prikket på skulderen, er Vuffeli, som sidste torsdag gæstede DR-programmet.

Her sikrede de to iværksættere Mads Gleitze Smith og Christian Yding sig den hidtil største 'Løvens Hule'-investering.

Serieinvestor Jan Dal Lehrmann løb i seneste udgave af Løvens Hule med 10 procent af virksomheden Vuffeli for tre mio. kroner. Foto: PR.

Virksomheden Vuffeli bygger på en digital tilgang til udviklingen af hundekostplaner. Den ide købte serieinvestor Jan Dal Lehrmann ind på. 

Vuffeli pitchede en investering på 2,75 mio. kroner for fem procent af virksomheden, men Jan Dal Lehrmann endte altså med at købe 10 procent for tre mio. kroner. 

"Vi glæder os til at være med på rejsen, og jeg mener faktisk, det er en vigtig opgave, Vuffeli er med til at løfte. De gør noget godt for hunde, der betyder så meget for rigtig mange familier, og hvis vi kan bidrage til at give hundene et sundere og bedre liv og ikke mindst skabe et abonnementsbaseret univers omkring hundens sundhed gennem hele livet, ser jeg et meget stort forretningsmæssigt potentiale i Vuffeli," siger den nyslåede medejer af virksomheden Jan Dal Lehrmann i en pressemeddelelse. 

 

 

Anbefalet til dig