Frisør afslører: Det er direkte klamt, hvis kunderne gør dette

17/03/2024

Ida Hansson

Foto: Shutterstock
Ingen ønsker vel, at havne i 'den sort bog' hos sin frisør?

Mest læste i dag

Hvis du nogensinde er dukket op hos frisøren for sent, syg eller med snavset hår, så er der nyheder til dig.

Selvom du måske har haft en meget god grund, er det sandsynligt, at du irriterede din frisør, da disse blot er nogle få af de ting, en professionel frisør siger, at hendes kolleger absolut hader.

Selvom du måske har fundet ud af et par stykker på egen hånd, så kan andre komme som en overraskelse. Især hendes råd om ikke at komme for en farvning med snavset hår vil chokere nogle, da frisører anbefalede dette engang.

Heldigvis informerede frisøren, @telesabrown på TikTok, hvilke ting der er dårlige opførsel. Frisøren og influenceren afslørede alt i en video kaldet: "5 ting, som frisører i al hemmelighed hader, at du gør."

Som tidligere nævnt råder eksperten ikke kunder til at møde op til en farveaftale med snavset hår.

"Jeg forstår i årevis, at frisører har fortalt dig at gøre dette. Det er ikke din skyld, men jeg er her for at rette op på det. Hårfarve virker bedre på rent hår, så for at få de bedste resultater, skal du komme med rent hår," sagde hun.

Når vi taler om resultater, hjælper det, hvis du tydeligt forklarer det udseende, du leder efter, når du bestiller din tid. Telesa afslørede endnu et no-go og rasede mod dem, der beder om "en helt anden behandling" end den, de havde bestilt. Tænk, folk, der bestiller til en klipning, men beder om farve på dagen.

"Det her er så svært. Det er svært, især når man er selvstændig, at sige nej, fordi det normalt er store tjenester, som vi gerne vil udføre, men timingen er forskellig for hver bestemt tjeneste. Rækvenligst ud til din frisør på forhånd, og typisk kan de finde ud af det, så det passer," forklarede eksperten.

Når vi taler om timing, bør du gøre dit bedste for at komme til din aftale til tiden.

"Vi forstår, at ting sker, men typisk har en travl frisør en hel dag med kunder, og at dukke op mere end fem minutter for sent påvirker faktisk resten af ​​vores dag," sagde Telesa.

Hvad angår at slet ikke komme, husk venligst, at din frisør taber på at du ikke kommer. Derfor bør de fleste forvente sig, at de vil blive opkrævet.

Hun bemærkede dog, at det er et helt anden ting, hvis du er syg og ikke kan komme. Faktisk ville din frisør hellere have, at du blev hjemme, ifølge Telesa, der angav syge kunder som endnu et no-go. Det skriver Mirror.

"I disse tider kan jeg ikke tro, at dette stadig sker. De fleste mennesker, inklusive mig selv, giver afkald på afbestillingsgebyrer, hvis folk er syge, fordi vi ikke ønsker at de kommer. Jeg ønsker ikke at annullere en uges kunder bare for at få dig ind. Jeg forstår, at de fleste af jer normalt har ventet, men kom venligst ikke, hvis du er syg," forklarede hun.

Til sidst diskuterede Telesa kunder, der siger, at ingen ved, hvordan man klipper eller farver netop dit hår.

"Det er et stort rødt flag, fordi det typisk betyder for mig, at du nok, uanset hvad jeg gør, ikke vil være glad," forklarede hun.

"Selvfølgelig gør vi vores bedste, og nogle gange har du bare haft uheld med frisører, der ikke gør, hvad du vil, men jeg vil sige 99 procent af tiden, at du er problemet," tilføjede hun.

Anbefalet til dig