Tre unge iværksættere har på blot to år slået hul på Bilka, Netto og Føtex med en serie af iskaffe i forskellige smagsvarianter, som man selv kan blande derhjemme. I kulissen venter COOP, Rema1000, Sverige og Tyskland, og allerede i år stiler Cool Creative Company mod at ramme en omsætning på 20 mio. kroner. Det oplyser Lange PR i en pressemeddelse.
Det fik i seneste afsnit af DR-programmet 'Løvens Hule' dommeren Jacob Risgaard til at investere to millioner kroner for 25 pct. af virksomheden.
Kold kaffe må ifølge Daniel David Kragh Philips, Christoffer Jonas Bergman og Steffen Kastbjerg Clausen gerne smage lidt sjovt, og derfor har de tre unge Odense-kammerater i knap to år nørdet godt og grundigt igennem med et hav af smagsvarianter. Det gør, at Havafiesta-iskafferne i dag fås i ni forskellige varianter, og da den allerførste kampagne gik viralt efter en kampagne på Instagram, fik Cool Creative Company kort tid efter åbnet døren til Bilka, Netto og Føtex.
"Vi har selv udviklet vores egen produktionsmetode, og vi er konstant i gang med at skabe nye smage og måder at udvide markedet på. Det har appelleret voldsomt godt til privatforbrugere, der selv ønsker at blande deres egen kaffe, men stille og roligt har vi også fået rigtig godt fat i det professionelle marked, hvor eksempelvis en bartender med vores produkter kan være langt mere produktiv," siger Steffen Kastbjerg Clausen, CEO i Cool Creative Company og fortsætter:
"Samtidig med, at kvaliteten af drinken fortsat er helt i top. Nu glæder vi os til at få så enorm en kapacitet ombord som Jacob Risgaard, som jeg er sikker på, vil kunne hjælpe os med både retail- og online-salget af vores produkter. Vi glæder os fantastisk meget til samarbejdet."
Matchet med Jacob Risgaard er til et rent 12-tal, da Coolshop i forvejen er massivt til stede i både Sverige og Tyskland, hvor Cool Creative Company ønsker at indtage markedet med Havafiesta-serien.
"Jeg har ikke smagt noget bedre i Løvens Hule i de tre år, jeg har været med, og det er vanvittigt stærk gået, at gutterne allerede står på hylderne i så stor en del af den danske detailhandel. Samtidig har de en rigtig fornuftig onlineforretning kørende, og jeg føler mig overbevist om, at vi med den rigtige strategi kan gøre Havafiesta-brandet til hvermandseje rundt om i hjemmene", siger Jacob Risgaard.