Streamingselskabet har altid holdt markedsføringen ude af sin platform og stoler i stedet på at øge abonnementsomkostningerne for at styre væksten.
Men Netflix har haft et hårdt år. Efter meldinger om tab af abonnenter styrtdykkede selskabets aktiekurs.
I sidste uge bekræftede virksomheden, at den havde afskediget endnu flere medarbejdere.
Og nu kommer de til at vende sig til annoncering for at hjælpe med at finansiere et lavere prissat abonnementsniveau for at lokke folk tilbage.
Ted Sarandos, Netflix's medchef, bekræftede under et interview i Cannes, at den nye plan kommer snart.
"Der er masser folk, der siger: "Hey, Netflix er for dyrt for mig, og jeg har ikke noget imod reklamer," sagde han til Cannes Lions-festivalen. "Vi tilføjer et annonceniveau for folk, der siger: "Jeg vil have en lavere pris, og jeg vil se reklamer."
Han understregede, at selvom annoncerne kommer, vil de kun blive vist i det pågældende niveau, og almindelige abonnenter vil ikke se dem i 'Netflix, som du kender det i dag'.
I sidste uge meddelte Netflix, at de havde afskediget 300 medarbejdere, omkring 4 % af dets samlede personale, i en anden runde med nedskæringer. Det skriver Metro.
"I dag fyrede vi desværre omkring 300 medarbejdere. Mens vi fortsætter med at investere betydeligt i forretningen, har vi foretaget disse justeringer, så vores omkostninger vokser i takt med vores langsommere omsætningsvækst," sagde en Netflix-talsmand torsdag.
Afskedigelserne påvirker primært forskellige teams i USA, men ansatte i Singapore, Tokyo, Mumbai, Seoul, Argentina og europæiske kontorer er også blevet påvirket.
Selskabet sagde, at det mistede 200.000 abonnenter i dets første kvartal, mindre end dets prognose om at tilføje 2,5 millioner abonnenter.
At suspendere tjenesten i Rusland efter Ukraine-invasionen har også kostet Netflix 700.000 medlemmer.
Tabet af abonnenter kan skyldes afslutningen på det pandemiske streamingboom, da husstande afskaffede videoabonnementer i rekordmange i starten af året.