Den store streamingtjeneste har meldt ud, at deres abonnenter skal vænne sig til at se reklamer.
Lige nu læser andre
Der er mange, der betaler for en streamingtjeneste, fordi de ikke vil forstyrres af reklamer. Men hvis du er blandt de mange danskere, der er vild med tv-serier som ‘Reacher’ eller ‘The Boys’, skal du vænne dig til at se reklamer.
Den kendte streamingtjeneste Prime Video har nemlig offentliggjort, at reklamer er på vej til deres platform.
Ifølge mediet The Verge kommer de amerikanske brugere til at støde på reklamer allerede fra slutningen af januar. Derfor er det ikke længere et spørgsmål om, men derimod hvornår der introduceres reklamer på den danske platform .
“Dette vil give os mulighed for at fortsætte med at investere i overbevisende indhold og blive ved med at øge denne investering over en lang periode,” skriver Prime Video USA til deres kunder.
Hvis man ikke har lyst til at se reklamer, er det dog muligt at slippe. Vil man være sikker på dette, er man nødt til at betale for det. Prime Video hæver nemlig prisen med tre dollars om måneden, hvilket svarer til cirka 20 kroner.
Prime Video i Danmark har ikke meldt noget ud om, hvornår de danske kunder kan forvente at blive introduceret for reklamer. Det er dog blevet gjort klart, at det kommer til at ske på et tidspunkt.
Tidligere har B.T.s forbrugerredaktør Niels Philip Kjeldsen udtalt sig om Prime Videos beslutning om at introducere reklamer. Her gjorde han det klart, at det er forårsaget af det pressede marked, som er præget af stor konkurrence.
“Det er helt tydeligt, at det er et enormt presset marked, hvor forretningsmodellerne ikke har vist sig at holde – eller i hvert fald ikke holder længere. Så nu skærer man indhold fra for at finde besparelser, hæver priserne over en bred kam og begynder så at opfinde de her produkter, der indeholder reklamer,” sagde han til B.T.
Prime Video er dog langt fra alene om at have indført reklamer på deres platform. Tidligere har TV 2 Play, Viaplay og Discovery valgt at gøre det samme for de kunder, der har deres billigste abonnementer.
Desuden har Disney også gjort dem kunsten efter på Disney+, da de tidligere i år introducerede reklamer. Igen er det dog kun de brugere, der har den billigste pakke, der bliver tvunget til at se på reklamer, når de streamer film og tv-serier.