Vildt: Så meget er salget af sexlegetøj steget under krisen

Under coronakrisen er salget af sexlegetøj eksploderet sammenlignet med tal fra sidste år på samme tid.

Siden landet lukkede ned, har mange mennesker brugt mere tid med deres partner end normalt. Hvilket for mange danskere har giver mere tid til intime øjeblikke, og det kan ses på salget af sexlegetøj.

Læs også

Søgte lønkompensation til 17 medarbejdere, det skulle han aldrig have gjort

Hvis man sammenligner perioden fra marts til maj med samme periode sidste år, så er salget af sexlegetøj steget med mere end 120 procent. Dette ses blandt andet på de to anmeldelsessider lovejoy.dk og erotik.dk, som anmelder sexlegetøj, lingeri og erotik. 

Sexlegetøj til par hitter

Når det gælder sexlegetøj til par, er trafikken steget med 228 procent fra marts til maj 2020 i forhold til den samme periode sidste år. Der er altså noget, der tyder på, at parrene har brugt den ekstra fritid på at komme tættere på hinanden.

“Det er meget tydeligt, at når familier skal være mere sammen, så søges der fornyelse. Vi ser særligt en stigning i parrelaterede søgninger på siderne. F.eks. forspil, sexspil og 10 dages erotiske udfordringer,” udtaler Lennart Øster, der er med til at drive lovejoy.dk og erotik.dk. 

Både mænd og kvinder køber sexlegetøj

Men det er ikke kun parrene, der er særligt interesserede i sexlegetøj i disse tider. Trafikken for sexlegetøj til mænd og sexlegetøj til kvinder er nemlig også steget markant. 

Dermed er det tydeligt, at danskerne for alvor har benyttet denne krise til at blive klogere på dem selv og deres sexliv. Det glæder Lennart Øster.

“Generelt har vi oplevet en stor stigning, hvilket vi naturligvis er rigtig glade for. Håbet er, at vi med en ændret adfærd kommer til at huske hinanden mere i fremtiden og ikke sætter arbejde og pligter før kærlighed og forhold.”

Læs også

Nu kan du vinde den nye Toyota Yaris Hybrid