Jan-Erik Holm havde store forventninger til sin nye elcykel, han netop havde købt hos T-Hansen i den svenske by Halmstad, i det sydvestlige Sverige.
Begejstringen blev dog kortvarig, da cyklens batteri antændte og døde efter kun seks kilometers brug.
Jan-Erik havde forventet, at han hurtigt kunne løse problemet med butikken, men det skulle langt fra vise sig at være sagen.
Hans forsøg på at få sine penge tilbage blev mødt med afvisning fra butikken, hvilket førte til en frustrerende kamp for retfærdighed.
Det fortæller han til SVT.
Jan-Erik var lettere chokeret, da butikken nægtede at refundere købet med begrundelsen, at han havde brugt elcyklen i regnvejr.
"Jeg var ved at besvime, da jeg hørte det," udbrød han og tilføjede, at ingen forventer at skulle smide over 8000 danske kroner væk for kun seks kilometers cykling.
Da Jan-Erik kontaktede Thansen-butikken i Halmstad for at kræve en erstatning, blev han mødt med et kontant afslag. "De sagde: Du har cyklet, når det regner. Her bliver der ingen refusion," fortalte han.
Svaret fra den danske butikskæde efterlod ham både målløs og frustreret.
Sagen tog dog en uventet drejning, da SVT kontaktede virksomhedsledelsen for en kommentar. Pludselig vendte Thansen om på beslutningen og tilbød at refundere de 8000 danske kroner, som Holm havde betalt for cyklen.
Virksomheden afviste at stille op til et interview, men Hans-Andre Sørvik, der er norsk leder af Thansen, skrev i en mail til SVT, at deres elcykler selvfølgelig skal kunne bruges i regnvejr.
Hans-Andre Sørvik understregede, at hvis Jan-Erik havde fået andet at vide, måtte det skyldes en misforståelse.