Når uheldet er ude, kan det føles som at få en våd klud i ansigtet.
Det var desværre realiteten for Jenna, da hendes bil gik fra at være et praktisk transportmiddel til en motorisk tragedie.
Det hele begyndte ellers uskyldigt.
Jenna købte for fire år siden en tre år gammel Citroën C4 hos en bilforhandler, hvor prisen lød på 12.300 euro, hvilket svarer til 92.250 kroner, og kilometertælleren viste 79.000 kilometer.
Men fire år senere stod hun med en bil, der kun var værd 610 euro - eller 4.575 kroner.
Det skriver mediet iltalehti.fi.
Motoren gav op efter 41.000 kilometers kørsel, da værkstedet konstaterede en bypass-lækage i en cylinder.
"Bilen var ikke længere i trafikdygtig stand," lød vurderingen.
Jenna solgte den defekte bil til højestbydende og sad tilbage med en følelse af at have smidt næsten 7.000 euro ud af vinduet.
Uenighed om ansvaret
Jenna var overbevist om, at bilforhandleren bar skylden.
Ifølge hendes beregninger ville bilen have haft en værdi på cirka 8.000 euro, hvis motoren ikke var stået af.
Derfor krævede hun 7.000 euro i erstatning.
Men bilforhandleren var ikke enig.
"Kunden har ikke fulgt bilens vedligeholdelsesintervaller", lød det i butikkens svar.
Forhandleren fremviste dokumentation for, at vedligeholdelsen var overskredet med 6.000 kilometer og fem måneder, hvilket - ifølge dem - havde haft afgørende betydning for motorens død.
Forbrugerklagenævnet afsagde dommen
Jenna førte sagen videre til Forbrugerklagenævnet, som skulle afgøre, om det var hende eller forhandleren, der måtte stå for tabet.
Nævnet vurderede, at motorens sammenbrud sandsynligvis skyldtes de overskredne vedligeholdelsesintervaller.
"Overskridelse af vedligeholdelsesintervallet har i væsentlig grad bidraget til motorskade. I svaret står der, at en eventuel efterfølgelse af vedligeholdelsesintervallet ville have forhindret skaden."
Moralen i historien? Pas dine serviceeftersyn eller risikér at se din bils værdi styrtdykke som en sten i havet.