Der er vidst ingen tvivl om, at nogle indkøbsture i det lokale supermarked er mere mindeværdige end andre.
Man kan løbe ind i mange forskellige scenarier, når man træder ind i sin lokale Rema 1000, Netto eller Coop 365 - det kan være alt fra interessante personer til en væltet palle sodavand.
En ny tendens er dog begyndt at trække opmærksomhed hos flere indkøbere.
Flere har bemærket, at nogle vælger at vende deres ananas på hovedet i indkøbskurven, når de går rundt i butikken, men det viser sig, at der faktisk er en god forklaring.
Men for at forstå fænomenet skal man tilbage i tiden.
For i tidligere tider var ananassen ikke bare en frugt som alle andre i supermarkedet - det var en luksusvare, som ikke var let tilgængelig for alle.
Med tiden udviklede den sig fra at være et symbol på rigdom og luksus til et symbol på venskab og gæstfrihed.
Det er den også i dag, hvis man møder den på campingpladser eller krydstogtskibe, men hvis den vender på hovedet, får den en anden og lidt mere "saftig" betydning.
En omvendt ananas er nemlig blevet et subtilt signal for romantisk interesse.
Denne betydning er i en trend, der startede i Spanien, nu også kommet til de nordiske supermarkeder.
Ved at placere en omvendt ananas i indkøbskurven markerer indkøbere deres tilgængelighed for en flirt, og dette fænomen har allerede tiltrukket opmærksomhed i sin spæde start.
Det skriver det norske blad Dagbladet.
Bladet har derfor spurgt Rema 1000, Kiwi og Coop, om det er en trend, de har bemærket.
Ifølge Harald Kristiansen, kommunikationsdirektør i Coop, er trenden nu kommet til Norge.
"Vi elsker tiltag, der kan sænke tærsklen for at tale med andre, når man er i en af vores butikker. Hvis der opstår romantik på butikshylderne, og kunderne møder deres udkårne her hos os, er det meget smukt."
I nogle norske supermarkeder, såsom Extra, har salget af ananas faktisk set en stigning på det seneste, men dette kan dog også skyldes andre kampagner.
Hos Kiwi er der kun registreret en moderat stigning i salget, mens Rema 1000 ikke har oplevet nogen nævneværdig ændring. Håkon Sandland, kommunikationschef i Kiwi, påpeger dog, at "vi solgte faktisk 13 procent flere ananas end samme uge sidste år."
Selvom det endnu er for tidligt at sige, om den omvendte ananas bliver en varig tendens, hilser Coop udviklingen velkommen. For dem, der er på udkig efter romantik under indkøbsturen, kan det måske betale sig at kigge ekstra nøje efter frugt- og grøntafdelingen.