En uheldig episode i Helsingborg er nu skyld i, at der bliver sat fokus på, hvor hurtigt parkeringsvagter kan udstede bøder.
Episoden omhandler en mand ved navn Björn Nyström og hans kone, som endte i fedtefadet, da de forsøgte at betale for parkering, mens en bøde allerede var på vej.
Sagen er den, at Björns kone havde parkeret ved Elinebergsplatsen i Helsingborg tidligere på sommeren.
Da hun opdagede, at billetautomaten ikke virkede, ringede hun til sin mand for hjælp til at betale via en app. Mens han arbejdede på at få betalingen igennem, talte hun med en parkeringsvagt og bad om hjælp.
Alligevel fik hun en bøde på 600 svenske kroner, skriver mediet Carup.
"Mens jeg snakkede med min kone, overhørte jeg hende tale med parkeringsvagten, og så fik vi en bøde. Derfor er det umuligt, at bøden kunne være udstedt klokken 17.39, som der står," siger Björn Nyström til Helsingborgs Dagblad.
På akkurat samme tidspunkt, som bøden blev udstedt, blev betalingen til parkeringen registreret i appen, hvilket skabte stor forvirring for parret, der mente, de havde gjort alt for at betale.
Björn talte med parkeringsvagten dagen efter og blev lovet, at bøden ville blive annulleret.
Dog blev bøden ikke fjernet fra systemet, og der var en note om, at Björns kone havde nægtet at modtage bøden.
Parret valgte derfor at anke bøden, men blev hurtigt advaret om, at sagen kunne ende i retten, hvis de ikke betalte.
Olle Haglund, der er advokat fra Riksförbundet M, opfordrer folk til at klage over bøder, de mener er urimelige.
Han opfordrer til, at man tager sagen hele vejen i retten, hvis det er nødvendigt.
Smart Parkering, som er parkeringsfirmaet bag den kontroversielle bøde, har sagt, at alle klager bliver grundigt undersøgt.
Det fremgår ikke, hvorvidt Björn og konen valgte at tage sagen videre i retten.