Det skulle have været en problemfri tur til lufthavnen.
Men for tech-iværksætteren Mike Johns blev det i stedet en absurd oplevelse, da den selvkørende bil, han havde booket, begyndte at køre i cirkler.
På vej til Sky Harbor lufthavnen i Phoenix oplevede Mike, at bilen gentagne gange cirklede rundt i en parkeringsplads.
"Jeg sad fast med selen på og kunne ikke komme ud af bilen. Jeg tænkte: 'Er det en joke? Er bilen blevet hacket?’" fortæller han i en video delt på LinkedIn. Sådan skriver The Guardian.
Mens bilen kørte rundt otte gange, forsøgte han desperat at få hjælp fra Waymo, virksomheden bag køretøjet.
En repræsentant forsøgte at løse problemet via appen, men kunne ikke kontrollere bilen direkte.
“Jeg følte mig som en del af en sci-fi-thriller,” forklarer Johns, der blev svimmel af de gentagne cirkler.
Efter nogle minutter blev problemet dog løst, og Johns nåede sin flyafgang – som heldigvis var forsinket.
Ifølge Waymo skyldtes fejlen en softwarefejl, der siden er blevet løst via en opdatering.
Virksomheden oplyser, at Johns ikke blev opkrævet for turen.
Til trods for hændelsen planlægger Johns fortsat at bruge selvkørende biler.
"Som futurist ved jeg, at det er her, vi er på vej hen. Men der er stadig fejl, der skal rettes,” siger han og tilføjer med humor: “Vi har glitches, der har brug for stitches.”
Mike bruger nu sin oplevelse som inspiration til en bog om kunstig intelligens og dens indflydelse på fremtidens arbejdsmarked.