I fysiske butikker kan der til tider opstå bemærkelsesværdige og tilsyneladende absurde situationer, som både kunder og personale kan have svært ved at håndtere.
Uanset om det omhandler små misforståelser eller større konflikter, er butiksmedarbejdere indimellem vidner til ting, som kan virke bizarre.
En sådan episode fandt for nylig sted i Deichmann-butikken i Troisdorf, som ligger i den tyske delstat Nordrhein-Westfalen.
Deichmann, som er en en populær skokæde med afdelinger i mange byer, er kendt for sine gode tilbud og påstår, at de generelt set har meget tilfredse kunder.
En mor og hendes søn fik sig en noget atypisk oplevelse, da de besøgte butikken.
Sådan skriver mediet WA.
Efter besøget i butikken lavede moren et Facebook-opslag, hvori hun blandt andet skrev følgende:
"Det her er så latterligt."
Ifølge kvindens opslag blev hun og hendes søn bortvist fra butikken, fordi sønnen havde åbnet en legetøjsbil, som kostede 5,99 euro (45 kroner, red).
Hun forklarede, at sønnen havde undskyldt, og at hun havde tilbudt at pakke bilen sammen igen.
Alligevel gav butikspersonalet mor og søn et forbud mod at vende tilbage til butikken. I sit opslag påpeger moren, at opførslen fra butikspersonalet var 'uforskammet'.
En anden forklaring
Skobutikken har dog en lidt anden opfattelse af, hvad der skete.
Christian Hinkel, der er kommunikationschef for Deichmann-gruppen, har bekræfter, at kvinden og hendes søn faktisk blev bortvist fra butikken, men forklarer også, at situationen var mere kompleks end beskrevet.
Ifølge Christian Hinkel havde barnet flere gange åbnet legetøj i butikken og lagt det i sin lomme, uden at moren ville betale for det.
Efter en længere diskussion var der derfor blevet udstedt et forbud, lyder det.
Kommunikationschefen understeger, at Deichmann kun i sjældne tilfælde udsteder forbud, og at beslutningen var passende i den gældende situation.
Dog tilføjer han, at Deichmann vil lære af hændelsen og forsikrer om, at virksomheden vil gøre sit bedste for at forhindre lignende episoder i fremtiden.