Kenneth Ringvold på 39 år bor i et boligselskab, som ligger så tæt på hans arbejde, at han kan komme frem og tilbage på gåben.
Den korte afstand gør hans hverdag nem og overskuelig, men en dag i begyndelsen af december blev idyllen afbrudt.
På en ellers helt normal arbejdsdag fik Kenneth et opkald fra sin bofælle, der fortalte, at en skraldebil var bakket direkte ind i hans bil.
Bofællen havde ikke set selve ulykken, men fik hurtigt kontakt til renovationsarbejderne.
De spurgte hende, om det var hendes bil og fortalte, at de allerede havde kontaktet deres chef og anmeldt uheldet.
Efterfølgende bad de hende om at tage et billede af skraldebilens nummerplade, hvilket hun fik gjort.
Sådan skriver TV 2 Norge.
Intet svar
Alt virkede til at være i den skønneste orden, men det viste sig kort efter, at det ikke var tilfældet.
Da Kenneth kom hjem fra arbejde, tog han straks kontakt til sit forsikringsselskab og sendte en mail til renovationsstyrelsen i Oslo kommune for at få bekræftet, at ulykken var anmeldt.
Dog fik han - til sin store skuffelse - ikke noget svar. "Jeg er skuffet og frustreret," siger han til TV 2 Norge.
Næsten 100.000 kroner
Selvom skaden på Kenneths bil ikke så voldsom ud, lød meldingen fra Toyota, at det ville koste cirka 100.000 NOK (cirka 63.000 DKK, red.) at få rettet op på.
Måneder efter ulykken havde han stadig ikke hørt noget, hvorfor han selv blev nødt til at punge ud.
Uheldet endte med at koste Kenneth 6.000 kroner (cirka 3.800 kroner, red.), fordi kommunen ikke tog noget ansvar.
Efterfølgende har kommunen erkendt, at der er sket en fejl i håndteringen af Kenneths sag.
"Her er der desværre sket en fejl internt hos os, som gjorde, at Ringvold (Kenneths efternavn, red.) ikke har fået et midlertidigt svar fra os om, at vi har modtaget sagen, og at den heller ikke blev anmeldt til forsikringsselskabet så hurtigt, som det skulle have været," svarer pressekontakt Jørgen Bakke Fredriksen.
Hun påpeger, at sagen nu er anmeldt til Oslo Forsikring.