Et klassisk fupnummer er dukket op i flere sydjyske byer på den samme dag, hvilket får politiet til at advare borgerne.
Syd- og Sønderjyllands Politi advarer søndag danskerne om et omrejsende fupnummer, efter at flere personer samme dag har indgivet anmeldelser om samme type hændelse.
Ifølge politikredsen er der tale om udenlandske personer, der opsøger borgere og forsøger at sælge guldsmykker.
Metoden er den samme i alle tilfælde, hvor de pågældende pesoner oplyser, at de mangler penge til brændstof og tilbyder smykkerne i bytte for kontanter.
Anmeldelser fra flere byer
Anmeldelserne er indkommet fra Aabenraa, Kruså og Esbjerg. I forbindelse med hændelsen i Esbjerg blev en sort BMW med udenlandske nummerplader nævnt i anmeldelsen.
“Personerne oplyser typisk, at de mangler penge til benzin og tilbyder smykker i bytte for kontanter,” skriver politikredsen ifølge B.T.
Kontakt politiet ved mistanke
Politikredsen opfordrer nu borgerne til at være på vagt og afvise henvendelser af denne karakter.
Falder man alligevel for fupnummeret, er opfordringen at kontakte politiet på telefon 1-1-4.