Nyheder24.dk
Forside Biler Elbilsejere kan slippe for store værkstedsregninger: Kræver kun én ting

Elbilsejere kan slippe for store værkstedsregninger: Kræver kun én ting

Elbilsejere kan slippe for store værkstedsregninger: Kræver kun én ting
PR-foto: Ketner

Flere bilejere har allerede gjort det.

Lige nu læser andre

Som den eneste værkstedskæde i Danmark lancerede Ketner i juli en gratis loyalitetsaftale, der giver fire års ekstra dækning på de højvoltsbatterier, som sidder i elbiler og pluginhybridbiler.

Kun seks uger efter det nye tilbud har Ketner indgået aftaler med flere end 700 bilejere.

Den store interesse skyldes især, at det typisk koster 50.000-100.000 kroner at få repareret højtvoltsbatterier, hvis de går i stykker, og fabriksgarantien er udløbet.

Ketners løsning betyder, at ejerne kan få op til 12 års dækning i alt, hvis de vælger Ketner som fast værkstedspartner, men bilejerne kan også høste en anden stor gevinst, hvis de indgår en loyalitetsaftale med kæden.

Sådan skriver Ketner selv i en pressemeddelelse, som redaktionen har fået tilsendt.

Læs også

“Det spiller også en stor rolle, at bilejerne nedsætter risikoen for, at deres biler bliver erklæret totalskadede, hvis deres batterier skal repareres eller udskiftes,” siger Torben Hansen, der er administrerende direktør hos Ketner, og fortsætter:

“Hvis man har en ellers velfungerende elbil med nogle år på bagen, og pludselig løber ind i en værkstedsregning på 100.000 kroner på grund af problemer med batteriet, så er der naturligvis en risiko for, at bilen bliver betegnet som totalskadet. Men det garderer man sig imod, hvis man har en loyalitetsaftale med os.”

Ketners tilbud til bilejerne skal ses i lyset af, at Ketner og mange andre værksteder oplever et stærkt stigende antal henvendelser fra kunder, der oplever fejl på bilernes højtvoltsbatterier.

Stigningen skyldes naturligvis, at der er kommet langt flere elbiler på vejene, og det er tydeligt, at mange ønsker at dæmme op for uforudsete udgifter.

I nogle tilfælde er der behov for et helt nyt batteri, som f.eks. koster 139.000 kroner til en Tesla Y Long Range eller 183.000 kroner, hvis der er tale om en Mercedes EQB 350 4Matic.

Læs også

“Bilejerne kan desværre komme i en situation, hvor dyre reparationer eller udskiftning af batterier kan få uoverskuelige konsekvenser. Om få år har rigtig mange elbiler været på vejene i syv-otte år, og så giver det sig selv, at deres biler kan blive erklæret totalskadede, hvis det koster omkring 100.000 kroner at reparere deres biler,” siger Torben Hansen.

I forbindelse med lanceringen af loyalitetsaftalen åbnede Ketner i første omgang for 1.000 kunder, og det er kommet bag på Torben Hansen, at der allerede er lavet aftaler med flere end 700 bilejere.

“Vi må bare konstatere, at den meget store interesse for vores løsning viser, at der er et stort behov for at give bilejerne større tryghed, og vi er naturligvis glade for de mange henvendelser, vi har fået. For at hjælpe så mange bilejere som muligt har vi valgt at åbne for yderligere 300 aftaler. Det betyder, at vi får ekstra travlt på vores værksteder, men det er vi klar til at håndtere,” siger Torben Hansen.

Ketners batteridækning omfatter defekter i blandt andet højvoltsbatteriernes cellemoduler, batterihus, køleelementer og stik til batterimodulerne.

Ejere af biler fra f.eks. Tesla, VW, Audi, BMW, Hyundai, Peugeot og Mercedes samt en række andre bilmærker har mulighed for at indgå en loyalitetsaftale, som er gratis.

Læs også

Det eneste krav er, at aftalen skal være indgået, inden bilen fylder fem år, og at bilejerne benytter Ketner som fast værkstedspartner.

Udover den ekstra dækning på højvoltsbatterierne giver aftalen bilejere en række andre fordele i forbindelse med værkstedsbesøg.

Ads by MGDK