Nyheder24.dk
Forside Nyheder Kunder i oprør over Rema 1000: ‘For en pensionist er...

Kunder i oprør over Rema 1000: ‘For en pensionist er dette et hårdt slag’

Særligt ældre kunder føler sig svigtet af Rema 1000.

Lige nu læser andre

Rema 1000’s beslutning om at lukke indkøbstjenesten Vigo fra 1. december har udløst en voldsom reaktion fra kunder over hele landet.

Opslaget, hvor kæden annoncerer lukningen, har på få dage fået mere end 1.700 kommentarer – de fleste fra utilfredse og bekymrede kunder.

Især ældre og gangbesværede føler sig ladt i stikken.

For mange har Vigo været en helt afgørende hjælp i hverdagen, hvor frivillige indkøbere har sørget for, at dagligvarerne blev leveret hjem til døren.

“Et hårdt slag”

Mange af de kommentarer, der vælter ind på Rema 1000’s Facebookside, bærer præg af frustration og bekymring.

Læs også

“For en dårligt gående pensionist er dette et hårdt slag. Jeg bruger tjenesten hver uge og får svært ved at undvære den,” skriver en kunde ifølge Faglige Seniorer.

Andre opfordrer direkte kæden til at omgøre beslutningen.

“Jeg ønsker at I genovervejer den beslutning,” lyder det fra en anden bruger, mens flere understreger, at de ikke har andre muligheder for at få handlet.

Trygheden forsvinder

Mange kunder fremhæver, at Vigo ikke kun har været praktisk, men også en tryghed i dagligdagen.

Flere skriver, at de nu ikke aner, hvordan de skal klare indkøbene fremover.

Læs også

“ØV. Jeg er desværre en af dem der kommer i klemme her, og ikke rigtig har andre muligheder for at få handlet,” skriver en kvinde.

Rema 1000 fastholder lukning

I en officiel kommentar skriver Rema 1000, at beslutningen er definitiv:

“Beslutningen står ikke til at ændre, men vi kan forsikre om, at det bestemt ikke har været nogen let beslutning.”

Kæden erkender, at nogle kunder kommer i klemme, men henviser til alternativer som Nemlig og Bilka, der tilbyder hjemlevering.

Et spørgsmål om tidens tand

Årsagen til lukningen er ifølge Rema 1000, at færre og færre bruger Vigo.

Læs også

Kæden vil i stedet fokusere på andre digitale løsninger som “Køb & Hent” og delte indkøbslister i deres app.

For mange seniorer er problemet dog netop, at de ikke selv kan hente varerne. For dem har Vigo ikke været en luksus – men en nødvendighed.

Ads by MGDK