Nyheder24.dk
Forside Nyheder Rema 1000 overrasker med nye produkter: Nu er de på...

Rema 1000 overrasker med nye produkter: Nu er de på hylderne i hele landet

Rema 1000
Ida Haugaard Olsen / Shutterstock.com

De er ikke som de andre.

Lige nu læser andre

Mange danskere har ændret deres indkøbsvaner det seneste år.

Med stigende priser i supermarkederne er der kommet større fokus på tilbud, billigere alternativer og private label-produkter.

Alligevel er der stadig plads til at prøve noget nyt, og det benytter Rema 1000 sig nu af.

Midt i efterårsferien lander tre friske nyheder på kædens hylder – og de kan allerede købes i alle butikker landet over.

Nye smagsvarianter på hylderne

Den norske supermarkedskæde har netop lanceret tre nye alkoholfrie drikke i samtlige danske butikker.

Læs også

Det er mærket Fresh Drink, der står bag de farverige flasker, som allerede nu skaber interesse online.

Smagsvarianterne, der rammer hylderne, er Strawberry, Mango og Mojito.

Flaskerne ligner klassiske cocktails, men kan nydes uden tømmermænd – og uden alkohol i blodet.

Fresh Drink delte selv nyheden på Facebook, hvor lanceringen hurtigt blev mødt med kommentarer fra nysgerrige forbrugere.

Flaskerne er målrettet dem, der gerne vil have den festlige følelse uden at skulle tænke på promiller eller tømmermænd dagen efter.

Rema skifter ud på hylderne

Læs også

Det er ikke første gang, Rema 1000 justerer i varesortimentet.

Sidste år forsvandt en populær produktserie fra Kellogg’s ud af sortimentet, fordi supermarkedet og producenten ikke kunne blive enige om pris og betingelser.

“Vi kan ikke have varer stående på hylden og samle støv, fordi vi ikke kan tilbyde kunderne den rette pris,” har Jonas Schrøder, kommunikationsdirektør hos Rema 1000, tidligere sagt til B.T.

Udskiftningen vidner om, at der ikke er plads til produkter, som ikke sælger – uanset hvor kendt mærket er. Men det åbner også døren for nye varer, som måske endda rammer bedre i tidens smag.

Flasker med potentiale

Tiden må vise, om Fresh Drinks bliver hængende på hylderne eller ender som endnu en kort fornøjelse.

Læs også

Med stigende interesse for alkoholfrie alternativer og et generelt skift i forbrugsmønstre, kan timingen dog vise sig at være helt rigtig.

Prisstigninger og øget fokus på sundhed har gjort, at danskerne i stigende grad vælger private label-varer og jagter tilbud.

Det gør det sværere for nye mærker at slå igennem, men samtidig er nysgerrigheden blandt forbrugerne stadig stor.

Ads by MGDK