Nyheder24.dk
Forside forbrug Først gjorde Lidl det: Nu følger Meny trop

Først gjorde Lidl det: Nu følger Meny trop

Supermarked, Supermarket, Food, Mad, Indkøb, Shopping
Shutterstock.com

Det er ikke kun discountkæderne der rykker på tingene

Lige nu læser andre

Lige nu kan prisen mærkes helt ned i maven hos de fleste. Derfor er det ikke kun discountkæderne, der vender blikket mod prisskiltene. Også de butikker, der normalt lever af kvalitet, specialvarer og store ostehjul, er på vej ind i priskampen. Det fortæller B.T.

Priser som for 10 år siden

Meny er det seneste eksempel: kæden går til jul med en kampagne, hvor 10 klassiske hverdagsvarer sættes ned til samme prisniveau som for ti år siden.

Det lyder som en fødselsdagsgave til kunderne, fordi Meny runder 10 år i Danmark. Men timingen afslører noget mere jordnært. Julehandlen er årets vigtigste måned i dagligvarebranchen, og kæderne ved, at kunderne i år handler mere snævert og leder hårdere efter gode tilbud. Meny har selv set det i salget: færre impulsvarer, flere billige basics.

Kædens budskab er enkelt: “Vi hører jer, og vi sænker prisen”. Kampagnen skal sende et signal om, at man stadig kan fylde kurven med de mest brugte varer uden at føle sig flået, også i en butik der ellers er kendt for at ligge i den høje ende.

Julen er der, hvor slaget står

Dagligvareeksperter peger på det samme: juleperioden kan alene stå for en stor bid af årets overskud. Derfor bliver priskrigen vildere uge for uge frem mod juleaften. Og ja, Menys 10 varer er billige lige nu sammenlignet med konkurrenterne.

Læs også

Men den store besparelse kan for alvor komme, når de tunge julevarer som smør, flæskesteg og fløde ryger i tilbudsræs. Det er dér, kunderne kan hente de største gevinster, hvis der holdes øje.

Ads by MGDK