Det sker den 26. december
Lige nu læser andre
Det er ikke mange reklameuniverser, der holder i over 20 år, men Spies gør forsøget.
Den 26. december relanceres den ikoniske kampagne Ferier du ikke vil hjem fra, der første gang så dagens lys i begyndelsen af 00’erne.
Denne gang sker det i en opdateret version, hvor både Danmark, Sverige, Norge og Finland er med.
Det er reklamebureauet Robert/Boisen & Like–minded, der igen står bag kampagnen, som nu skal leve på tværs af hele Norden.
Det fortæller Spies i en pressemeddelelse.
Læs også
Stærk fortælling og nordisk samarbejde
Det nye univers folder sig ud med velkendt varme og humor. I en af filmene barrikaderer en børnefamilie døren til hotelværelset med strandtasker og kufferter for at undgå hjemrejsen.
I en anden klamrer en feriegæst sig desperat til en antik søjle i Rhodos’ gamle bydel. Scenerne underbygger den samme følelse: man vil ikke hjem.
På sociale medier fortsætter temaet, hvor Spies-gæster gemmer sig bag palmer og under solsenge i et sidste håb om at forlænge ferien.
En relaterbar følelse i nye klæder
Universet har tidligere været et stærkt kort for rejsekoncernen, og det forventes, at relanceringen rammer samme velkendte længsel efter sol, strand og ferieforlængelse.
“Det handler om at sætte ord på noget, vores gæster allerede ved: At de bedste ferier er dem, man ikke vil hjem fra,” siger Morten Willesen, Head of Marketing i Spies.
Læs også
Et jubilæum og en platform
Relanceringen markerer samtidig 70-året for Spies og skal fungere som fælles nordisk platform for koncernens fire rejsebrands – Spies, Ving og Tjäreborg – og får bred lancering på tv, streaming, sociale medier og i trykte medier.