Foråret holder lige lidt igen
En ny uge begynder med en blanding af sol og kølige temperaturer, mens kold luft fra nordvest lægger sig over Danmark.
Selvom dagslyset giver fornemmelsen af forår, peger prognoserne på en uge, hvor især nætterne kan blive markant kolde.
Sådan skriver DMI.
Kølig start på ugen
Mandag byder på overvejende tørt vejr med perioder af sol, men i de sydlige og østlige egne starter dagen mere skyet.
Temperaturerne lander mellem 8 og 15 grader, og enkelte steder mod øst kan nå op omkring 17 grader.
Vinden kommer fra vest og kan tage godt fat, især langs kysterne i Nord og Nordvestjylland.
I nat klarer det op de fleste steder, og temperaturen falder til mellem 3 og 8 grader.
Vinden bliver svagere, men langs kysterne vil den fortsat kunne mærkes.
Ustabilt vejr i sigte
Tirsdag og onsdag fortsætter i samme spor med tørt vejr og en del sol, dog med mere skyet himmel mod sydøst i perioder.
Temperaturerne holder sig nede mellem 8 og 13 grader, og nætterne bliver kolde nok til, at temperaturen flere steder kan snige sig ned omkring frysepunktet eller lidt under.
Resten af ugen byder på lignende vejr.
Fra torsdag til lørdag bliver det fortsat mest tørt med solrige perioder og skiftende skydække.
Dagtemperaturerne stiger en smule til mellem 10 og 15 grader, men nætterne forbliver kølige med risiko for frost.
Mod slutningen af weekenden og ind i næste uge ændrer vejret karakter.
Det bliver mere ustabilt, og temperaturerne kan stige en smule.