Hun havde et helt klart formål med at forlade Borgernes Parti
Et politisk skifte kan åbne døre. Men nogle gange smækker de én efter én.
Sådan ser situationen ud efter endnu et dramatisk exit fra Borgernes Parti, hvor Nadja Nathalie Isaksen nu står uden politisk hjem og uden oplagte allierede.
Efter udmeldelsen fra partiet har blikket naturligt vendt sig mod andre blå partier. Men responsen har været kølig.
Dansk Folkeparti ønsker ikke at kommentere situationen overhovedet, mens Danmarksdemokraterne går skridtet videre og lukker døren helt.
Dørene lukker én efter én
Hos Danmarksdemokraterne er meldingen klar: Der er ikke plads til endnu et tidligere medlem fra det kriseramte parti.
Beskeden understreger, hvor isoleret situationen er blevet for den tidligere partifælle, der ifølge sit opslag på Facebook forlod Borgernes Parti efter eget ønske om at få sin politik igennem via anden vej:
“Det er min klare vurdering, at jeg i den nuværende situation ikke har de rette rammer for at fortsætte mit politiske arbejde i partiet eller udvikle mig politisk inden for det.”
Danmarksdemokraterne forklarer afslaget med, at man er selektiv, når det gælder optag af nye profiler.
Samtidig vælger Dansk Folkeparti en mere afventende strategi ved slet ikke at kommentere udviklingen.
Et parti i opløsning
Udmeldelsen er endnu et slag mod Borgernes Parti, der på kort tid er blevet reduceret markant i Folketinget.
Det, der begyndte som en succes ved valget, er hurtigt blevet afløst af interne konflikter og afskeder.
Tilbage står nu et parti, der kæmper for at holde sammen, mens tidligere medlemmer forsøger at finde fodfæste andre steder.