Nyheder24.dk
Forside Advarsler Politiet advarer: Her går svindlerne efter danskere

Politiet advarer: Her går svindlerne efter danskere

Politi, police
Shutterstock

Nyt svindelnummer rammer danske bilister

En almindelig køretur kan pludselig udvikle sig til et møde med svindlere langs de danske motorveje.

Flere politikredse er nu ude med advarsler efter en række anmeldelser om tricktyve, der forsøger at narre bilister med historier om tomme benzintanke og værdifulde smykker. Det fortæller B.T.

Sådan foregår det

Metoden går igen flere steder i landet.

Svindlerne holder typisk ved motorvejsafkørsler, rastepladser eller tankstationer og forsøger at få kontakt til forbipasserende bilister.

Her fortælles der om mangel på penge til benzin, mens der tilbydes “guldsmykker” som betaling eller sikkerhed.

Problemet er bare, at smykkerne viser sig at være værdiløse.

Både Midt- og Vestsjællands Politi samt Syd- og Sønderjyllands Politi har i weekenden modtaget flere anmeldelser om episoderne.

Fredag blev flere bilister kontaktet ved Køge Bugt Motorvejen, mens lignende anmeldelser søndag kom fra områder omkring Aabenraa, Kruså og Esbjerg.

Bilist gennemskuede nummeret

En af dem, der tidligere har stået ansigt til ansigt med tricktyvene, er René Emil Engell Andersen. Ved en landevej i Hvalsø blev der forsøgt samme fremgangsmåde.

“Jeg har så mange gange oplevet det her trick, hvor de vil sælge guldsmykker for at få penge til benzin, men det er jo svindel og humbug.”

Ifølge René blev der hurtigt taget billeder af mændene, efter mistanken opstod.

Politiet opfordrer nu bilister til at være ekstra opmærksomme og undgå handler ved vejsiden.

Oplever man mistænkelig adfærd, bør man kontakte politiet med det samme.

Ads by MGDK