Blå blok får ny tro på fremtiden efter markant udmelding
Mens den nye regering stadig er i gang med sine første uger ved magten, er optimismen allerede vokset markant hos Venstres formand, Troels Lund Poulsen.
I et opslag på Facebook gør partilederen det klart, at den politiske kurs, som den nye røde regering har lagt for dagen, efter hans mening bevæger Danmark i den forkerte retning. Særligt bekymrer det ham, at der ifølge Venstre er udsigt til højere skatter, større usikkerhed for boligejere og en mindre konsekvent udlændingepolitik.
Men kritikken af regeringen er kun den ene del af budskabet. Den anden handler om troen på et nyt borgerligt flertal.
Ser styrke i blåt samarbejde
Troels Lund Poulsen peger på forløbet efter valget, hvor han som kongelig undersøger fik samlet de borgerlige partier omkring et fælles regeringsprojekt.
Den proces har styrket overbevisningen om, at blå blok kan stå samlet om en fælles vision for Danmark. Ifølge Venstre-formanden findes der fortsat et stærkt borgerligt alternativ, som både har ambitionerne og viljen til at tage ansvar for landets udvikling.
Tror på nyt flertal
De seneste ugers politiske udvikling har ifølge Troels Lund Poulsen kun styrket troen på, at et regeringsskifte igen kan blive aktuelt.
Han vurderer, at mange danskere ønsker en anden retning end den, den nuværende regering har lagt op til, og derfor ser han gode muligheder for de borgerlige partier i de kommende år.
“Fremtiden er blå!”
Opsummerer den optimistiske Venstreformand om troen på den blå blok netop nu.