Netto med klar opfordring til kunderne
De fleste danskere har nok oplevet at stå foran en hylde, hvor en ønsket vare ser ud til at være udsolgt.
Det kan være særdeles irriterende, især hvis man er kørt specifikt efter den pågældende vare.
Samtidig er mange butikker afhængige af kundernes hjælp til at opretholde orden, så varer ikke pludselig havner på de forkerte steder.
Når dette ikke sker, kan det føre til unødvendigt ekstraarbejde for medarbejderne – og potentielt endda et tab i omsætning.
Supermarked sender klar besked
På Facebook har Netto Tornhøjvej i Aalborg Øst delt et opslag, som indeholder et budskab, der er umuligt at misforstå.
Opslaget omhandler gavekort og den måde, de bliver håndteret på.
De billeder, der er vedhæftet opslaget, viser et gavekort, hvor en aktiveringskode er skrabet fri – præcis som vi kender det fra diverse skrabelodder. Dette har dog ingen funktion:
“Disse gavekort virker ikke før de er blevet aktiveret som først sker når der ER betalt for varen,” skriver butikken.
Dette er imidlertid langt fra den eneste problematik, Netto har observeret.
Misplacerede varer skaber forvirring
Butikken har nemlig oplevet flere situationer, hvor de omtalte gavekort er endt langt væk fra deres oprindelige placering:
“Det koster som sådan ikke butikken noget at disse gavekort bliver ‘ødelagt’ men desværre bliver de så bare smidt alle steder i butikken. Og det er lidt øv, når dem der rent faktisk gerne vil betale for varen, ser en tom hylde.”
Konsekvensen kan være, at andre kunder fejlagtigt tror, at varen er udsolgt, selvom dette reelt ikke er tilfældet.