Nyheder24.dk
Forside forbrug Nu er det slut: Coop dropper kødbakkerne

Nu er det slut: Coop dropper kødbakkerne

Nu er det slut: Coop dropper kødbakkerne
Foto: Shutterstock

Handler man i Coop-kædens dagligvare butikker vil man fra uge 34 nok bemærke forandring.

Lige nu læser andre

Ifølge Coop og deres beregninger er der store mængder plast at spare ved at erstatte én bestemt type emballage med poser.

Denne opdagelse har ført til, at Coop vil introducere en ny type indpakning fra uge 34 i alle kædens butikker.

Det skriver Tv2

Fremover vil kunder i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount kunne købe kød i poser. Dette initiativ fra dagligvarekæden har til formål at reducere brugen plastik. Den at afskaffe den traditionelle plastikbakke vil flow-pack emballage mindste op til 70 procent plastik.

Dette tiltag er Coops chef for kvalitet og ansvarlighed, Thomas Roland, særligt spændt på at introducere til forbrugerne.

“Vi er spændte på, hvordan forbrugerne vil modtage det. Det er en ny oplevelse at holde en pakke i hånden, som ikke har en fast bakke som støtte,” siger Thomas Roland.

Ifølge Thomas Roland er dette tiltag muliggjort ved hjælp af ny teknologi, som gør det muligt for Coop at etablere en ny og effektiv pakkelinje hos deres kødleverandører.

Fordele for forbrugerne:

Selvom det vil kræve en tilvænningsperiode for kunderne at håndtere kød i poser, indebærer det også visse fordele, ud over det bæredygtige aspekt.

“Det, forbrugerne forhåbentlig vil opdage, er, at emballagen nu er lettere, og den optager mindre plads i skraldespanden, når man sorterer plastikken derhjemme,” forklarer Thomas Roland.

Nyt tiltag gælder for:

Det nye tiltag omfatter kun hakket kød fra Coop. Produkter som hakket kylling, hakkekød fra Irma, Bornholmergris og Poppelgris vil fortsat være pakket i den traditionelle emballage (plastikbakken).

“Det vil primært være varer fra større leverandører, som bliver omfattet af de nye tiltag,” forklarer Thomas Roland. Kæden starter med de mest solgte varer, nemlig hakket oksekød og hakket kalv og flæsk, som udgør 90% af det samlede salg.

De nye poser med hakket kalv og flæsk vil først blive introduceret i uge 37.

Læs også

Ads by MGDK