Svimlende pris: Bugatti vil have 11.000 euro, ejeren vælger anden løsning, koster ham nu kun en øl

Af: Liva H.

|

15/05/2024

Biler
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Reparationsregningen var nemlig så høj, at den fik ejerens kæbe til tabe kæben.

Lige nu læser andre også

At anskaffe sig en Bugatti involverer mere end blot en betydelig økonomisk investering; vedligeholdelsen af en sådan bil kræver også en godt fyldt tegnebog.

Når man hører ordet 'reparation' i forbindelse med en Bugatti, kan man næsten høre lyden af mønter, der klinger mod jorden. Men stemmer prisen overens med værdien?

En fortælling om en Bugatti-ejer, der stod over for en astronomisk regning for at få repareret en simpel knap på sin Bugatti Veyron, understreger blot de overraskende høje omkostninger ved at eje en sådan bil.

Reparationsregningen var nemlig så høj, at den fik ejerens kæbe til tabe kæben.

Det skriver Motorpasion

Problemer med Vedligeholdelse af Bugatti

Bugatti-ejeren Tom Hartley havde en Bugatti i fire år.

Han vidste godt at det at anskaffe sig en sådan bil ville medføre højere udgifter men så høje var han dog ikke forberedt på.

Tom Hartley kunne heller ikke finde meningen med, hvordan en enkelt knap kunne være så dyr, og han spurgte derfor hvad der berettigede dem en sådan pris for en knap.

De fortalte ham, at for at reparere det var de også nødt til at skifte motoren, der bevæger spejlet og praktisk talt hele døren .

Selvom det eneste, der ikke fungerede korrekt, var selve controlleren.

Tom blev derfor ret chokeret og oprørt over at få en et tilbud på 11.000 euro (svarende til 82.060 DKK) for reparationen.

Det fik ham til at søge alternativer hos et uafhængigt værksted.

Til sammenligning koster en reservedel til en Volkswagen Transporter blot én euro.

Alternativ løsning på værkstedet

Utilfreds med tilbuddet fra Bugatti, tog ejeren til et uafhængigt værksted, der også leverer kulfiberdele til Formel 1-biler. Her blev problemet løst hurtigt og til en brøkdel af prisen.

Reparationen tog kun 25 minutter, og mekanikeren nænnede ikke engang at tage betaling – han bad blot om en øl som tak.

Dette førte til, at Hartley besluttede sig for aldrig at bruge det officielle værksted igen.

Omkostningerne ved luksusbiler

En anden Bugatti-ejer med en Chiron-model afslørede også de eksorbitante omkostninger ved vedligeholdelse.

Hvert år bruger han omkring 11.000 euro blot på vedligeholdelse, og priserne på reservedele er lige så overvældende.

For eksempel koster en erstatningsnøgle til Chiron 13.000 euro – et beløb der kunne finansiere en helt ny Dacia Sandero.

Udskiftning af baglygter koster næsten 50.000 euro, og hvert enkelt hjul koster cirka 9.000 euro.

Udskiftningen af en motor kan koste mere end fire Lamborghini Urus.

Anbefalet til dig