Ved Industriferiens start var rekordugen uge 16 i år, som ligger i forbindelse med påske. Men den rekord blev slået i uge 30 (også uge 29 var meget tæt på) og flere gange har LEGO House måtte melde helt udsolgt.
Jesper Vilstrup, administrerende direktør i LEGO House siger:
”Tilbagemeldingen fra vores gæster er, at vi skaber en helt fantastisk LEGO oplevelse for både børn og voksne, og gæsterne holder sig heldigvis ikke tilbage med at fortælle om deres oplevelse i LEGO House til familie og venner. Rigtig mange deler deres oplevelser via sociale medier, og vi kan tydeligt mærke, at kendskabet til LEGO House er steget gennem det sidste år, hvilket jeg er overbevidst om er en af grundene til de flotte besøgstal. Nu har gæsterne en bedre ide om, hvad LEGO House er for en størrelse.”
LEGO House slog dørene op for offentligheden første gang i september 2017, og siden da er besøgstallene kun gået op. Sidste sommer var den første højsæson hos attraktionen, og selvom årsresultatet landede på knap 250.000 gæster, så fortæller Jesper Vilstrup, at sommeren 2018 lå på et andet niveau end i år:
”Vi havde forventet flere gæster sidste sommer, hvilket vi på det tidspunkt tilskrev det flotte danske sommervejr. Men set i bakspejlet må vi også erkende, at mange ikke kendte til LEGO House sidste år, hvilket har spillet en lige så stor rolle. Denne sommer har vi oplevet fænomenale besøgstal, og vi ligger hver uge 30-40% over vores besøgstal fra sidste sommer, hvilket også betyder, at vi flere gange har ramt vores maksimumskapacitet.”
LEGO House benytter et online bookingsystem, hvor gæsterne selv booker, hvilken dag og tidspunkt de ønsker at besøge LEGO House. På den måde sikres, at der er den fornødne plads til at lege og bygge for både børn og voksne, så alle gæster får en god oplevelse uden for meget kødannelse. Når pladserne er brugt op, meldes der udsolgt.
LEGO House har åben for offentligheden alle ugens dage indtil september, hvorefter tirsdag til torsdag er reserveret til skoleklasser.