Sådan kombinerer du gaming og sundhed

01/1/19 21:45

Kasper

Det er velkendt, at man som gamer ikke bevæger sig særlig meget. Når man sidder foran computeren i mange timer hver eneste dag, løber tiden hurtigt, og det kan også være svært at finde tiden til at få lidt motion.

Men selvom du synes, gaming er det fedeste, og du ikke har tænkt dig, at du skal lave andet resten af dit liv, så er det kun fornuftigt at holde din krop sund og rask.

Det giver dig gode muligheder på den lange bane, men du kommer også til at kunne mærke nogle positive forandringer på kort sigt. Vi har fundet nogle nemme og hurtige måder, du kan bruge til at få mere sundhed ind i din hverdag.

Sundhedens vigtighed

Det kan godt virke meget demotiverende at skulle skifte sin energidrik og sine chips ud med citronvand og gulerødder. Ligeledes er det heller ikke altid tiltalende at skulle rejse sig fra den behagelige gamerstol, når man sidder og har gang i et godt spil. Men heldigvis kan du lave nogle forholdsvist nemme ændringer i din hverdag.

De kræver ikke særlig meget af dig, men vil med meget stor sandsynlighed give dig nogle gode resultater. Resultaterne vil du også opnå forholdsvist hurtigt, så du kommer til at få næsten øjeblikkelig belønning for din indsats.

Det er rigtig vigtigt at være i god form. Det er i virkeligheden ligegyldigt, om du er gamer, tømrer eller lagermedarbejder. Din form giver et overordnet billede af din sundhed, og derfor skal du også sørge for at holde den ved lige.

Når du sidder og gamer, vil din gode form kunne bidrage til ekstra energi, og du vil også opleve, at du bliver bedre til at fokusere. Derfor er det faktisk også en god investering i dit gamingspil at komme i bedre form.

Din krop kommer også til at føles meget bedre, og du kommer ikke til at få ondt i kroppen af at sidde og game i lange perioder, hvis bare du sørger for at give kroppen masser af motion og det rette brændstof.

De hurtige tips

Det handler om at finde nogle tiltag, som ikke er alt for tidskrævende, og som du nemt kan inkorporere i din hverdag. Du kan eksempelvis starte dagen med at strække ud. Du kan skifte bus og bil ud med din cykel, og så kan du et par dage om ugen løbe en tur.

På nettet kan du også finde masser af god inspiration til, hvordan du kan inkorporere mere motion i din hverdag.

Konditionstræning er vigtigt, og hvis du krydrer det med nogle gode udstrækningsøvelser og en masse sunde snacks, så er du rigtig godt på vej mod en sund livsstil. En livsstil, som vil give dig mere energi og en bedre koncentrationsevne.

For at motivere dig selv kan du prøve at forberede en masse sunde snacks, så de står klar i køleskabet, når sulten melder sig. Ligeledes kan du skrive dine motionsmål ned, så du får den rette motivation for at opnå dem.