3 gode råd til at vælge det rigtige SEO firma

24/9/19 08:45

Christian Granhøj Skouboe

Foto: PR
Flere og flere mennesker vælger at bruge Google, når de skal finde deres nye støvsuger eller en ny frisør. Hvert sekund bliver der lavet over 63.000 Google søgninger og den gennemsnitlige person foretager 3-4 Google søgninger hver dag.

 

Det vil sige, at hvis din virksomhed ikke kan findes på Google, så mister du potentiel omsætning og kunder. Det kan dog være lidt af en jungle at vælge det helt rigtige SEO firma, derfor gennemgår vi 3 råd som er en god ide at følge, når du leder efter et nyt SEO firma.

1. Forhør dit netværk

Det kan være en rigtig god ide at høre sit netværk omkring erfaring og anbefalinger, når det kommer til SEO firmaer. Da alle firmaer kan udnævne dem selv som SEO-eksperter, gælder det om at træde varsomt i landskabet med SEO-firmaer. For hvordan vurderer man hvem der bedst egnet, hvis alle siger, at de er de bedste på markedet. Her er det vigtigt at høre sit netværk samt kunder og tidligere kunder, hvorvidt de synes om samarbejdet med deres SEO bureau. Undersøgelser viser, at det kun er 30% af alle SEO kunder, der ville anbefale deres nuværende SEO firma til andre.

2. Sikre dig at SEO firmaet er åben omkring deres metoder

Før du påbegynder et nyt samarbejde med et SEO firma, skal du sikre dig, at firmaet er åben og gennemsigtig med deres metoder og hvilke værktøjer de har tænkt sig at anvende. Derfor bør du spørge ind til, hvilken strategi de vil bruge og hvordan de vil gribe opgaven an. Kan de ikke give dig præcis svar, så er det måske fordi de bruger lyssky metoder. Her skal du være varsom, hvis de ikke konkret kan fortælle, hvad de har tænkt sig at gøre.

3. Giver de garantier? Så hold dig væk

Ingen kan love noget i Google, kun Google selv. Derfor skal du gå en stor bue udenom de SEO firmaer der siger, at de kan love en 1. plads i Google. Hvis du dog alligevel ønsker at indgå et samarbejde med sådan et firma, så skal du lave et samarbejde med dem på ”No cure no pay” modellen. Det vil sige, at hvis de ikke opnår de mål I har sat, så vil de ikke blive betalt.