I marts, i år, blev en lokal bankdirektør i Skjern Bank bortvist og politianmeldt.
I dagene efter den opsigtsvækkende afsløring, besøgte mediet Finans byen Bramming for at få en forståelse af lokalsamfundets reaktion.
Under besøget rapporterede både lokalbefolkningen og personer tæt på den involverede, at den afskedigede bankdirektør var sporløst forsvundet fra offentligheden.
Det skriver Finans
Stjal fra kunder
Den pågældende filialdirektør blev politianmeldt, efter det kom frem gennem bankens interne kontrolsystemer, at han havde tilegnet sig personlig profit fra et begrænset antal kunders bankkonti.
Med andre ord havde han stjålet penge fra kunderne.
Desuden havde han brudt bankens interne regler vedrørende udstedelse af lån og kreditter.
I samme ombæring, hvor Skjern Bank offentliggjorde disse nye oplysninger, meddelte de også, at de havde ansat en ny filialdirektør for Bramming-afdelingen.
Valget faldt på 36-årige Michael Esbjerg Thomsen, der fremadrettet vil varetage rollen som afdelingsdirektør.
Det var i marts, at Skjern Bank tog den drastiske beslutning at bortvise og politianmelde den mangeårige afdelingsdirektør ved bankens filial i Bramming, efter påstande om, at han havde stjålet fra kunders konti kom frem.
Indtil for nylig havde banken været meget tilbageholdende med oplysninger om, hvor mange kunder der var berørt, og det præcise omfang af de stjålne beløb.
Nu sætter banken ord på
I en pressemeddelelse udsendt mandag morgen, gav Skjern Bank imidlertid en række nye detaljer og oplysninger om sagen.
Bankens revisorer havde i samarbejde med Syd- og Sønderjyllands Politi gennemført undersøgelser, der afslørede, at den påståede uberettigede berigelse havde berørt et mindre tocifret antal kunder, og at det samlede beløb lød på 500.000 kr.
"Syd- og Sønderjyllands Politi håndterer nu det juridiske efterspil.
De kunder, der blev berøvet, er blevet kompenseret for de stjålne beløb og har modtaget en uforbeholden undskyldning fra banken," fremgår det af Skjern Banks pressemeddelelse.
Om Skjern bank
Skjern Bank, grundlagt i 1906, har gennem årene etableret sig som en betydelig regional spiller i det danske bankvæsen.
Med hovedsæde i den vestjyske by Skjern, har banken en stærk forankring i lokalsamfundet og er dybt engageret i at understøtte både private og erhvervsmæssige kunder i regionen.
Kendt for sin personlige kundeservice og fokus på lokale behov, tilbyder Skjern Bank en bred vifte af finansielle produkter og tjenester, der spænder fra dagligdags bankforretninger til mere komplekse investeringsrådgivninger.