Elgiganten deler en stor nyhed.
Lige nu læser andre
Den 5. september åbner Elgiganten et nyt gaming-univers med komponenter i varehuset i Odense – og med det indledes en større strategisk satsning på at gøre fysiske oplevelser til en del af gaming-kulturen i Danmark.
”Mange gamere handler selvfølgelig online, hvor vi tilbyder hurtige leverancer, men det er en helt anden købsoplevelse at gå rundt blandt ligesindede og blive inspireret af de nyeste produkter på markedet,” siger Henrik Eriksen, der er salgschef for Computing hos Elgiganten.
Fra online til fysisk oplevelse
Det nye område i butikken giver gamere adgang til et bredt udvalg af grafikkort, CPU’er, RAM, kabinetter, køling og tilbehør fra brands som NVIDIA, AMD, Intel, ASUS og Corsair.
Kunderne kan se, mærke og sammenligne udstyr – noget, der ellers sjældent er muligt i fysiske butikker i Danmark.
“Der er meget få steder i landet, hvor man som gamer kan få vejledning og se komponenterne fysisk. Vi vil ændre den oplevelse og gøre det mere tilgængeligt at bygge sin egen drømme-PC,” siger Henrik.
Et marked i kraftig vækst
Læs også
Markedet for gaming og komponenter er ikke længere forbeholdt en lille gruppe entusiaster.
I Norden omsætter det for omkring 3,5 milliarder kroner årligt, og ifølge en undersøgelse fra Medierådet for Børn og Unge, DR og Det Danske Filminstitut spiller næsten halvdelen af børn og unge i alderen 1-15 år hver dag.
Gaming fylder ikke kun i fritiden, men er for mange en vigtig del af deres identitet og sociale fællesskab.
“Gaming er en integreret del af livet for mange – både som underholdning og som fællesskab. Vi oplever en ny generation, der har store forventninger til udstyret og vil være med til at bygge det selv,” siger Henrik.
Elgiganten Build
Satsningen bakkes op af Elgiganten Build, som giver begyndere adgang til videoguides, rådgivning og startpakker til deres første PC-byg.
Læs også
Ambitionen er at gøre det nemmere og mere overskueligt at komme i gang – også for dem, der aldrig har prøvet det før.
Elgiganten indvier butiksuniverset med komponenter i Odense den 5. september. Ambitionen er, at konceptet skal blive en fast del af flere af Elgigantens varehuse på tværs af landet.