For Allan Kristensen blev weekenden alt andet end rolig.
Den 54-årige operatør fra Viborg var som sædvanlig ude og handle for andre via REMA 1000’s indkøbs-app Vigo.
Men denne gang gik noget galt. Meget galt.
Efter at have lagt ud for varer til omkring 2700 kroner opdagede Allan, at pengene udeblev.
Normalt tager det 20 minutter at få beløbet udbetalt, men nu gik der over et døgn – uden et øre på kontoen.
Og det var ikke bare en irritation for Allan. Det ramte ham på helbredet.
Han har debetkort og kan ikke overtrække.
Det betyder, at han ikke havde råd til sin nødvendige medicin, som skal forebygge blodpropper og styrke lungefunktionen.
”Det pisser mig af, at man ikke er reel om, at der også er problemer med udlægget,” siger han til B.T.
Fejlen skyldtes en opdatering hos udbyderen af REMA 1000’s betalingsløsning.
Det bekræfter kommunikationsdirektør Jonas Schrøder, der i et skriftligt svar oplyser:
”Det er rigtigt, at der var sket en fejl i en opdatering fra vores udbyder af betalingsløsningen, men den er rettet nu, og de manglende betalinger er ved at blive sendt igennem.”
Han beklager situationen og understreger, at det er glædeligt, at problemet nu er løst.
Mandag eftermiddag tikkede pengene endelig ind på Allans konto. Men frustrationen sidder stadig i kroppen. En ellers enkel hverdagstjeneste endte med at få konsekvenser, som ingen app bør medføre.