Julen er efterhånden langt bag os.
Det betyder, at de mange gode smørtilbud, som højtiden er kendt for, ikke længere er hverdag i de danske dagligvareforretninger.
Især i den seneste tid har supermarkederne holdt igen med tilbud på det populære smør, men forleden meldte Netto sig på banen.
Den populære supermarkedskæde har nemlig siden den 22. februar solgt Lurpak til kun 12 kroner pr. pakke.
Selvom tilbuddet slet ikke er lige så godt, som dem, der blev lanceret i juletiden, er der alligevel tale om en væsentlig besparelse fra standardprisen, som ligger omkring 30 kroner.
(Artiklen fortsætter under billedet)

Foto: Tilbudsugen.dk
Det er dog en lille hage ved Nettos tilbud, som i øvrigt er et fødselsdagstilbud.
Der er nemlig en begrænsning på maks. tre stk. pr. kunde, hvorfor man skal kigge forbi et par dage i streg for at få fyldt fryseren op.
Men det er også et problem.
Tilbuddet udløber snart – helt præcist den 28. februar – så du skal skynde dig, hvis du vil have Lurpak til en god pris.
Advarer mod priskrig
Niels Jensen, der er tidligere direktør for Mærkevareleverandørerne, mener ikke, at supermarkedernes intense priskrig, som julen efterhånden er kendt for, er smart i længden.
Han påpeger, at de faste kampagner kan ende med at betyde, at kunderne planlægger deres indkøb efter dem.
"Det er ikke sundt, at vi er nået til et punkt, hvor tilskuddene er så store, som de er, og man får så store prisgab mellem kampagne- og hyldepris. Det er meget ekstremt i Danmark," fortæller han til Retailnews.dk ifølge B.T.
Det kan du læse meget mere om i artiklen herunder.