Det er ikke lige nemt for alle borgere, at vænne sig til ny teknologi: idéen om at skille sig af med “hvad man kender, og som virker”, for at følge med i den teknologiske udvikling.
Men hvis man ikke kan friste med de nye løsninger, så man tvinge sig af med de gamle, og håbe på at kunderne følger med.
Det er netop det som YouSee nu ser ud til at gøre, skriver Se og Hør.
Selskabet der tilbyder både internet, mobilabonnementer og sågar TV- og streamingløsninger, har nemlig valgt - igen-igen - at hæve prisen på deres ydelser.
Tidligere var det deres kabel-tv-pakker der fik et nøk op i priserne, og denne gang er det deres fastnetabonnementer der stiger i pris.
Der er helt specifikt tale om en prisstigning på 27 procent, fra 164 kroner om måneden - en pris der i forvejen er meget højt sat, sammenlignet med andre telefonabonnementer - til 209 kroner.
Selvom en højere regning påvirker alle selskabets kunder, er der især tale om én målgruppe der bliver ramt hårdt af prisstigningen: de ældre borgere, der endnu ikke har skiftet over til mobiltelefoner.
- Vi er fuldt ud bevidste om, at det hovedsageligt er ældre borgere, der stadig har fastnettelefon via telefonstikket (...) Og derfor gennemfører vi absolut ikke denne prisstigning med glæde, fortæller Mikkel Riis-Jørgensen, der er presseansvarlig i YouSee.
Ifølge udbyderen selv, lyder forklaringen på prisstingen, at prisen for at transportere telefonsignalet.
En hurtig udregning viser derfor, at selskabet kan se frem til en ekstraindtægt på over 70 millioner kroner fra deres 236.000 fastnetkunder.