Banken vinder både på privat- og erhvervsfronten.
Lige nu læser andre
En stor undersøgelse af danske bankkunders tilfredshed er netop offentliggjort, og her skiller især én bank sig positivt ud.
Faktisk ligger banken i top på både privat- og erhvervsfronten, hvilket må siges at være lidt af en præstation.
Som om det ikke var nok, så er det faktisk tredje år i træk, at banken har de mest tilfredse privatkunder, ligesom det er andet år i træk, at de trækker det længste strå med hensyn til erhverv.
Men hvilken bank er der tale om?
Det er hverken Sydbank, Nordea eller Danske Bank, som er blandt de største i Danmark, men derimod Sparekassen Kronjylland.
Læs også
“Det er vi naturligvis meget stolte og ydmyge over. Selv om det er flere år i træk, tager vi det bestemt ikke for givet. Tværtimod går vi hver eneste dag på arbejde for at give kunderne så gode oplevelser og så god rådgivning som muligt,” fortæller Sparekassen Kronjyllands administrerende direktør, Klaus Skjødt.
Det er analysebureauet EPSI Rating Danmark, der står bag undersøgelsen. De slår blandt andet fast, at kombinationen af stærk relation og god performance i kontakt med kunderne er en succesformel for Sparekassen Kronjylland.
“Sparekassen Kronjylland holder fast i førstepladsen for tredje år i træk. De er suveræne i relationen til kunderne. Kunderne oplever, at Sparekassen Kronjylland er tæt på dem og forstår deres behov,” siger Sofie Breum, der er Country Manager i EPSI Rating Danmark, om resultatet blandt privatkunder.
Klaus Skjødt noterer sig blandt andet, at sparekassens strategi med at være i hyppig kontakt med sine kunder har effekt.
“Vores rådgivere har typisk færre kunder end hos vores konkurrenter. Det giver dem mulighed for både at være til rådighed for kunderne og tage uopfordret kontakt til dem, når der er noget relevant for deres økonomi. Det er nogle af de ting, vi hele tiden arbejder på at blive endnu bedre til, fordi vi netop kan se, at det er det, kunderne efterspørger,” slår han fast.
Nemt at være erhvervskunde
Læs også
På erhverv er det mange af de samme elementer, der gør, at Sparekassen Kronjylland også her fortsat kan glæde sig over at have de mest tilfredse kunder.
“Sparekassen Kronjylland holder fast i et meget flot niveau; med særlige styrker i relation til en kombination af stærkt kundefokus og en evne til at gøre det nemt at være erhvervskunde. Kunderne oplever i høj grad, at Sparekassen Kronjylland forstår deres behov,” siger Sofie Breum.
For Sparekassen Kronjyllands adm. direktør er det særligt positivt, at kunderne oplever, at det er nemt at være erhvervskunde.
“Som virksomhedsejer er der mange ting, du skal have styr på. Derfor skal vi altid forsøge at gøre det så nemt som overhovedet muligt at håndtere deres finansiering og bankbehov. Det gør vi bedst ved at være tæt på dem og sikre, at vi forstår netop deres behov,” understreger Klaus Skjødt.
Han afviser også, at Sparekassen Kronjylland nu kan hvile på laurbærrene og glæde sig over år efter år at have de mest tilfredse kunder.
Læs også
“Vi er selvfølgelig meget glade for anerkendelsen fra kunderne, men den kommer bestemt heller ikke af sig selv. Det kommer af, at vi hele tiden stræber efter at blive endnu bedre. Vi arbejder aktuelt med en ny strategi, og her er kundefokus og kundetilfredshed fortsat i fokus,” fortæller han.

