Ilva har udnævnt Kaspar Granat som ny direktør med ansvar for digitale løsninger og marketing. Hans opgave bliver at udvikle møbelkædens digitale strategi og integrere online- og butiksoplevelsen, så kunderne får en mere sammenhængende service.
Ifølge Kaspar Granat handler det ikke kun om at være kundernes førstevalg, men om at opbygge en stærkere relation.
"Vi vil være 'friend of mine' ved at skabe tillid til vores kunder. Det er ikke ofte, at man skifter sin spisestue, sin seng eller sin sofa, så kunderne har naturligvis brug for guidance," siger han til Retailnews.
AI skal personalisere kundeoplevelsen
En central del af den nye strategi bliver en øget brug af kunstig intelligens, der skal gøre kundeoplevelserne mere målrettede og personlige.
AI har længe været anvendt i digital markedsføring til at tilpasse annoncer på platforme som Facebook, Instagram og Google. Men ifølge Granat skal teknologien nu også spille en større rolle internt i virksomheden – ikke kun i marketing, men også i de kreative processer og i optimeringen af arbejdsgange.
"Vi skal kunne tilbyde kunderne en lige så god oplevelse online, som vi tilbyder i vores bolighuse. AI kan hjælpe os med at målrette kunderejsen mere effektivt og give os muligheden for at forudsige kundernes behov på en måde, der aldrig før har været mulig," forklarer han.
Den teknologiske udvikling vil ikke blot handle om salg, men også om at rådgive kunderne bedre og gøre det lettere at træffe beslutninger omkring boligindretning.