Kæmpe succes: Sælger én hvert tredje sekund

Nyheder
Foto: Shutterstock
Hver tredje sekund ryger der en over disken et sted i verden.

Lige nu læser andre også

The Body Shop lancerede sin første Body Butter i 1992. I dag er de ikoniske fugtighedscremer så populære, at de sælges hvert tredje sekund over hele verdenen. Med en opdateret formel og ny emballage præsenteres nu 12 veganske Body Butter - hvor vi også møder en gammel favorit, der gør et comeback. Salgstallene er baseret på globalt salg af Body Butter 200 ml 1 / 1–31 / 12 2019 (i en salgsperiode på tolv timer om dagen, syv dage om ugen), fortæller The Body Shop. 

Body Butter fik sit navn i 1992, da Anita Roddick, grundlæggeren af The Body Shop, blandede ingredienserne til en ny fugtighedscreme i sit køkken. Hendes datter, der stod ved siden af hende og smurte en sandwich, sagde pludselig: “ It’s like butter for your body.” Den nye fugtighedscreme blev kendt som Mango Body Butter. 

"De nye og forbedrede Body Butter er ikke kun en del af The body Shops udvikling, men også en investering i at give noget tilbage til vores kroppe," skriver The Body Shop, inden de fortsætter: 

"Alle kroppe fortjener at blive værdsat og accepteret fuldt ud, og The Body Shop ønsker, at vi ser og bruger Body Butter som en hjælpende hånd på vores rejse mod selvkærlighed."

Fra mor til datter

De nye og forbedrede Body Butter fra The Body Shop er nu certificeret af The Vegan Society, og mindst 95 % af ingredienserne er af naturlig oprindelse - ligesom det klassiske Community Fair Trade producerede sheasmør.

The Body Shop køber sheasmør fra kvindeorganisationen Tungteiya Women’s Association i det nordlige Ghana og hjælper gennem samarbejdet med at styrke kvinders selvstændighed og position i samfundet. Over 600 kvinder fra elleve landsbyer producerer sheasmør i hånden i en 18-trins proces, der er gået videre fra mor til datter i generationer. 

Emballagen består af genanvendelige låg af aluminium og 100 % genanvendt plast, for eksempel Community Fair Trade plast, som gennem et samarbejde mellem The Body Shop og Plastics for Change samles i Bengaluru, Indien. 

Den overflod af plast i Indien har betydet, at 1,5 millioner waste pickers lever af at samle affald. The Body Shop og Plastics for Change hjælper begge med at tackle plastikproblemet i Indien og styrker 2.500 marginaliserede waste pickers og sikre, at de får en stabil pris, sorteringsstationer med et sundere arbejdsmiljø og en tryggere livssituation, fortæller The Body Shop. 

 

Anbefalet til dig