32 kroner. Det var prisen Dan Abrahamsen betalte søndag, da han under en biltur smuttede ind på en tankstation efter en Magnum-is.
Men da han flåede papiret af og så, hvad han havde fået for pengene, var reaktionen kontant. En is så lille, at han knap troede sine egne øjne.
Han tog straks et billede med isen i hånden – og lagde mærke til, at det ikke bare var ham, der følte sig snydt.
"Det er ikke, fordi jeg har en kæmpestor hånd, at isen ser så lille ud. Jeg er 1.80 meter høj og min hånd er normal størrelse," fortæller han ifølge B.T.
Isen, der engang var en luksus-snack, er nu blevet et symbol på det mange danskere kalder “skjult inflation” – eller shrinkflation.
Prisen stiger, mens produktet svinder ind.
Hos Unilever, der producerer Magnum, erkender man ændringen.
"Det er korrekt, at produkstørrelsen for Magnum blev ændret i begyndelsen af dette år," bekræfter Sandhya Forselius, kommunikationsansvarlig i Unilever Nordic, overfor B.T.
Isene i multipacks og enkelte varianter er reduceret fra 110 til 100 milliliter.
Men selvom danskerne føler sig snydt, mærker giganten ikke noget dyk i salget.
Tværtimod hævder Unilever, at salget i Danmark er steget i 2024.
Dan og hans familie er dog begyndt at tænke anderledes.
De køber stort ind, når der er tilbud, og sønnen på 14 har endda foreslået at droppe is-turen og i stedet tage en fra fryseren derhjemme.