Har du nogensinde tænkt over, hvad der gemmer sig på de nederste hylder i din lokale dagligvarebutik?
For kunderne i Lidl på Nordre Fasanvej har det vist sig at være alt andet end betryggende.
Fødevarestyrelsen gav for nylig butikken en sur smiley og en bøde på 10.000 kroner efter fund af støv, nullermænd og fødevareaffald.
Det er anden gang på blot to måneder, at butikken modtager kritik fra Fødevarestyrelsen.
Under et tidligere kontrolbesøg i oktober fik butikken en indskærpelse for mangelfuld rengøring, men ved det seneste tjek var situationen stadig ikke forbedret.
Fødevarestyrelsens kontrol fandt både støv og krummer bag varer på hylderne, rester under paller og kritisable forhold på personaletoilettet.
Inspektørerne bemærkede desuden, at den påkrævede kontrolrapport fra det forrige besøg ikke var ophængt i butikken – hvilket udløste endnu en bøde på 2.000 kroner.
Lidls presseafdeling beklager situationen i en skriftlig udtalelse:
"Det er naturligvis ikke i orden. Vi beklager og vil sætte alt ind for at gøre rengøringen i vores butik på Ndr. Fasanvej god igen. [...] Vi har indskærpet rengøringsproceduren over for personalet."
Det skriver Ekstra Bladet.
Kontrollen blev iværksat efter en anonym forbrugerhenvendelse, og for mange kunder kan det rejse spørgsmål om, hvorvidt deres indkøbsoplevelse altid er så hygiejnisk, som man kunne ønske sig.