Det ser skørt ud ved første blik. En bil holder på en trappe i Herning, som var den trillet forkert i blinde. Men tag ikke fejl – intet er overladt til tilfældighederne.
Midt i al forvirringen står Rune Steiness med armene over kors og et skævt smil. Han er PR-ansvarlig hos Louis Nielsen og manden bag én af de mest virale danske reklameaktioner i år. For den “parkerede” bil er slet ikke parkeret tilfældigt. Den er rullet præcis til kanten, uden at ramme noget – og nej, den har ikke kysset lygtepælen, selvom det ser sådan ud.
"Det var vigtigt, bilen ikke var kørt ind i lygtepælen," siger Rune Steiness.
Bilen blev prydet med sloganet ”Sku’ ha’ gået til Louis Nielsen” og placeret, så ingen kunne undgå at lægge mærke til den. Opslaget, der viser bilen balancerende på trappen foran MCH Herning Kongrescenter, fik hurtigt over 120.000 visninger og tusindvis af reaktioner på LinkedIn.
Kommentarerne strømmer ind. Folk kalder det ”genialt”, og mange deler grin og smileys. Også på gaden skabte den opmærksomhed. Forbipasserende troede, nogen havde glemt håndbremsen, og flere stoppede for at tage billeder.
Bilen blev en del af et større arrangement, hvor Louis Nielsens 800 medarbejdere var samlet samme weekend. At få bilen placeret netop dér var timet og tilrettelagt – og det hele endte med at gå viralt, især da Anders Hemmingsen kastede sin millionstore følgerskare ind i ligningen med en delt video og teksten ”god reklame”.