MobilePay ændres 1. oktober: Kan koste Louise 9.000 kroner om året

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det kan blive en dyr omgang for mange danskere, når der tages hul på oktober måned.

Mest læste i dag

Det varer ikke længe, inden der tages hul på oktober måned.

Udover at en ny måned står for døren, så er der også en række ændringer fra MobilePay, der banker på - og disse ændringer kan koste nogle danskere dyrt.

Det skriver TV2 Østjylland.

Når kalenderen viser oktober vil de tidligere gebyrer fra MobilePay, som man som virksomhedsejer har skullet forholde sig til, blive ændret, så man nu skal betale 0,99 procent af varens pris hver eneste gang, man modtager betaling via appen.

“Mange vil blive ramt af det ekstra gebyr. De skal jo betale mere uden at få en ekstra service. Det frustrerer virksomhedsejerne, for de får jo ikke mere for pengene”, udtaler Kasper Munk Rasmussen, der er chefkonsulent ved SMV Danmark.

Bliver dyrt for Louise

Det betyder blandt andet at Louise Borgselius, der ejer frisørsalonen ROD i Åbyhøj, skal finde den store tegnebog frem, når der skal betales til MobilePay:

”Jeg er nået dertil, at jeg nu overvejer at droppe MobilePay. Jeg har regnet lidt på det, og jeg kan ende med at miste omkring 9000 kroner om året”, lyder det fra Louise Borgselius.

Omtrent 200.000 virksomheder i Danmark har MobilePay som førende betalingsmiddel, hvorfor de vil få et rap over nallerne som følge af appens ændringer.

Nogle rammes hårdere end andre

SVM Danmark vurderer, at det især er noget, der kommer til at påvirke de mindre virksomheder, da det typisk er dem, der får en stor del af omsætningen gennem betalingsappen.

Louise Borgselius fortæller i sammenhæng med det, at nærmest alle af hendes kunder betaler med MobilePay, og hun beskriver ændringen af gebyret på betalingsappen som ‘noget svineri’.

Kan give utilfredse kunder

Hvis man som mindre virksomhed vil fortsætte med MobilePay, kunne det være nærliggende at tænke, at man blot kunne sætte prisen på sine varer eller ydelser op.

Men det er igen noget, der vil påvirke forbrugerne negativt, da de så skal lange flere håndører over disken.

Og da virksomhederne jo ikke nødvendigvis tjener mere på at hæve prisen, bliver det en situation hvor hverken virksomheder eller kunder bliver glade for situationen.

Anbefalet til dig