Streaminggiganter som Netflix er blevet en fast del af vores hverdag, men nu skal du forberede dig på, at det bliver dyrere at følge med i dine yndlingsserier.
Netflix har annonceret, at prisen på alle deres abonnementer stiger – også det billigste annonceunderstøttede abonnement.
Fra april 2025 vil abonnenter i USA, Canada, Portugal og Argentina være de første, der mærker prisstigningen, men det er kun et spørgsmål om tid, før det også rammer andre lande, herunder Danmark.
Det skriver mediet CHIP.
Det billigste abonnement med reklamer stiger fra $6,99 til $7,99, mens premium-abonnementet, som giver mulighed for fire samtidige streams, går fra $22,99 til $24,99.
Netflix forklarer selv prisstigningerne med, at de ønsker at fortsætte deres investeringer i programmering og forbedringer for deres medlemmer.
I en udtalelse til investorerne siger Netflix:
"Når vi fortsætter med at investere i programmering og give værdi til vores medlemmer, vil vi lejlighedsvis bede vores medlemmer om at betale lidt mere."
Samtidig udvider Netflix muligheden for flere brugere på abonnementer med reklamer i flere lande.
Ifølge streamingtjenesten er dette en del af en større strategi for at øge annonceindtægterne markant i 2025.
Disse ændringer er dog ikke kun møntet på at forbedre tilbuddene til seerne – Netflix vil også styrke deres placering over for annoncører.
Virksomheden har som topprioritet for det kommende år at gøre deres annoncebaserede platform endnu mere attraktiv for annoncører, hvilket potentielt kan føre til yderligere prisjusteringer i fremtiden.