Netto med klar besked: Gælder samtlige kunder

Nyheder
Foto: Alexanderstock23 / Shutterstock.com
Alle Netto-kunder bør læse med her.

Lige nu læser andre også

Hvis du ofte bevæger dig rundt på nettet, gør du klogt i at tage visse forholdsregler.

Selvom der ofte bliver advaret imod diverse svindelnumre på nettet, hænder det alligevel, at uskyldige borgere bliver snydt.

Derfor gælder det også om at spidse ører, når der udsendes en advarsel via 'Mit digitale selvforsvar' - og det er netop sket.

Denne gang er turen kommet til Netto.

"Vi oplever i øjeblikket, at der er falske reklamer i omløb, hvor man kan købe Ninja Airfryer til 20 kr. og bliver bedt om at besvare nogen spørgsmål," skriver Netto og fortsætter:

"Klik IKKE på det, da det er falsk."

(Artiklen fortsætter under billedet)

Foto: Mit digitale selvforsvar

Ikke de eneste

Det er dog ikke kun Nettos navn, der misbruges - flere af de danske dagligvarekæder har nemlig oplevet noget lignende.

Blandt andet har Coop være i skudlinjen førhen, hvor der blev sendt SMS'er rundt i koncernens navn:

"Der er i øjeblikket en aktiv SMS-kampage hvor der udsendes en SMS som skal foregive at være fra Coop Bank og som oplyser, at man har fået sit lån bevilget," skriver de i advarslen.

Dog skal man ikke tage en sådan besked for gode varer, og derfor Coop Bank også til, at man sletter beskeden med det samme, såfremt man modtager den:

"Det er IKKE en SMS fra Coop Bank og modtager men en sådan SMS skal man slette den."

Generelt set skal man aldrig reagere på en pludselig og uventet besked fra en stor virksomhed eller offentlig instans.

Anbefalet til dig