Nyheder24.dk
Forside Nyheder Nu er det slut for Matas: Melder ud om stor...

Nu er det slut for Matas: Melder ud om stor ændring

Farvel til en æra i Matas.

Lige nu læser andre

Matas har gennem de seneste otte år forvandlet sig fra en dansk detailkæde til en nordisk gigant med næsten 500 butikker, en onlineandel på over 30 procent og mere end seks millioner loyale klubmedlemmer.

Men nu står skønhedskæden foran en markant forandring.

Efter 8 succesfulde år

Efter otte år i spidsen takker Gregers Wedell-Wedellsborg af som topchef – og overlader posten til en endnu ukendt arvtager.

Sådan fremgår det af en pressemeddelelse fra Matas onsdag aften.

Han har sagt ja til et internationalt topjob uden for Norden – et tilbud, han ikke kunne afslå.

Læs også

Mens jagten på en ny direktør går i gang, fortsætter Wedell-Wedellsborg i rollen, indtil bestyrelsen har fundet en afløser.

Bestyrelsesformand Malou Aamund lægger ikke skjul på sin anerkendelse af hans indsats:

“Gregers og lederteamet har rykket Matas op i en international liga, og derfor er jeg heller ikke overrasket over, at der er efterspørgsel efter ham til et stort internationalt topjob.”

Er din bilforsikring også alt for dyr? Få et tilbud af findforsikring her. (reklamelink)

Fordobling af omsætningen

Siden han overtog direktørposten i 2017, er Matas vokset eksplosivt.

Læs også

Omsætningen er mere end fordoblet fra 3,4 til 8,4 milliarder kroner, og virksomheden har med opkøbet af den svenske KICKS-kæde sikret sig rollen som Nordens ubestridte markedsleder inden for skønhed og velvære.

Wedell-Wedellsborg fremhæver selv kulturen og fornyelsen som højdepunkterne fra sin tid i spidsen for detailkæden.

“Jeg er stolt over de resultater, den fornyelse og den kultur, vi har skabt sammen som hold, mens jeg har stået i spidsen for Matas de seneste otte år,” siger han.

I dag driver koncernen knap 500 butikker og har en stærk online tilstedeværelse, hvor mere end 30 procent af omsætningen sker digitalt.

Kundeklubberne Club Matas og KICKS Club har tilsammen over seks millioner medlemmer – et klart signal om, hvor stærkt brandet står i Norden.

Læs også

Med afgangen af Wedell-Wedellsborg går Matas en ny æra i møde.

Bestyrelsen har allerede sat gang i en international rekrutteringsproces, der skal sikre en direktør, som kan fortsætte vækstrejsen og holde fast i strategien “Win the Nordics”.

Ads by MGDK