Et glemt nøglebundt og en handlekraftig medarbejder blev afgørende for, at en weekendplan ikke blev afsporet for Mathias Høgh Titelbech og kæresten Pernille Skov Kunst. Parret, der var på vej fra Aarhus til Sjælland med Molslinjen, opdagede midt på overfarten, at de havde glemt at lægge en nøgle ud til deres veninde, som skulle passe deres kat, Bodil. Det skriver TV Østjylland.
“Vi er ikke langt fra Sjællands Odde, da min kæreste kigger på mig med det der "vi har glemt noget"-ansigt. Det eneste, hun siger, er "vi skal hjem igen", og min tanke er bare, hvad fanden der foregår, fortæller Mathias Høgh Titelbech.
Parret blev straks grebet af panik og forsøgte at finde en hurtig løsning. De overvejede at sende Pernille tilbage til Aarhus med den næste færge for at lægge nøglen ud, mens Mathias sad og googlede priser på låsesmede.
Få et bedre overblik med et par nye briller
Produkt
Navn
Pris
Forhandler




Men situationen tog en uventet drejning, da Pernille opsøgte en medarbejder på færgen, Rebecca Pihlmann Sønderskov, for at høre om mulighederne for at tage turen tilbage. Rebecca reagerede prompte og tilbød at tage nøglen med til Aarhus, hvor veninden kunne hente den.
“Pernille kommer så tilbage til mig og fortæller, hvad hun har fået at vide. Og min første tanke er bare, "hvem gør det?", siger Mathias Høgh Titelbech.
Rebecca afleverede nøglen i Aarhus, og Bodil kunne dermed blive passet som planlagt. Parret kunne fortsætte deres rejse uden yderligere bekymringer.
Molslinjens kommunikationschef, Jesper Maack, roser medarbejderen for hendes initiativ:
“Vi vil gerne have, at folk får en god pause, når de sejler med Molslinjen. Det skal være trygt og en god oplevelse, og derfor er det jo et friskt pust at høre en historie som denne.”
Selvom det ikke er en forventet del af servicen, understreger han, at det er beundringsværdigt, når medarbejdere tager et ekstra skridt for at hjælpe passagerer.
Mathias og Pernille er dybt taknemmelige og har allerede kontaktet Rebecca for at sende hende en buket blomster som tak for hendes uselviske indsats.