Patrick mødte ind på arbejde i Føtex: Hvad der ventede ham, efterlod ham mundlam

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Pludseligt blev den 26-årige medarbejder omdrejningspunktet blandt kolleger og kunder.

Lige nu læser andre også

Onsdag eftermiddag var en bemærkelsesværdig dag for 26-årige Patrick Kromann Christensen, der arbejder i Føtex i Varde.

Han blev kaldt over til selvscankasserne, selvom han ikke var tildelt dem den pågældende dag. Det var starten på en ganske usædvanlig hyldest.

Det skriver Erhverv Plus.

Fire kunder begyndte at synge for Patrick, mens hans kolleger samledes omkring ham, og konfetti fyldte luften.

Hele dette mindeværdige øjeblik kulminerede med en eksplosion af konfetti, og Patrick var tydeligt overrasket over hele optrinnet. Hans chef, Monica Christensen, smilede og bad ham nyde øjeblikket.

Denne specielle begivenhed var i anledning af tildelingen af JydskeVestkystens og de lokale ugeavisers nyoprettede pris, Service & Smil. Patrick Kromann Christensen blev belønnet for sin ekstraordinære kundeservice og smilende tilgang til arbejdet.

Han blev indstillet til prisen af flere personer, og en særlig historie fra kunden Jette Lund gjorde indtryk.

- På et tidspunkt har han reddet mig fra at miste 3000 kroner, da jeg havde modtaget en mail om at hjælpe en kollega ved at købe iTunes-kort. Jeg var sikker på, den var ægte, men Patrick havde hørt om den slags før, så han ville faktisk ikke sælge noget til mig, før jeg havde undersøgt sagen nærmere - og tak for det. Den var falsk, fortæller Lund til mediet.

En anden indstilling beskrev ham som "smilende, hjælpsom og yder stor indsats for at gøre kunderne tilfredse."

Selv efter at konfettien havde lagt sig, blev Patrick tacklet af en taknemmelig kunde, Bente Jepsen, der mindedes, hvordan Patrick tidligere havde hjulpet hende i en akavet situation, hvor hendes betalingskort ikke fungerede. Han betalte hendes varer og ventede tålmodigt på hendes mobilepay-overførsel.

Patrick Kromann Christensen beskrives som en drøm af en ansat af sine chefer. Hans prioritet er altid at hjælpe kunderne, selvom det kan betyde, at han må udsætte andre opgaver. Der er endda kunder, der skifter køer for at blive betjent af Patrick, så kendt er hans engagement og venlighed.

Modtagelsen af Service & Smil-prisen har givet Patrick mere motivation til at fortsætte sit gode arbejde med at yde en enestående service. Som han selv udtrykte det, "Det giver mig helt sikkert mere motivation til at gøre det godt i mit arbejde og give en god service."

Efter prisoverrækkelsen delte Patrick kage med sine kolleger,

Anbefalet til dig