December nærmer sig med hastige skridt, og det betyder, at de dagligvarekæder, der er til stede i Danmark, forbereder sig på en priskrig af de helt store.
Rema 1000 melder nu ud, at de satser stort på skarpe priser og ekstreme tilbud.
"Det bliver en crazy jul i dagligvarehandlen i år med vildt fokus på at give de skarpeste priser," skriver Jonas Schrøder, der er Rema 1000's kommunikationschef, på X.
(Artiklen fortsætter under opslaget)
Alt peger da også på, at Jonas Schrøder lever op til sit løfte.
Lige nu kan kunderne eksempelvis købe en pose med 20 frosne æbleskiver for blot seks kroner. Normalprisen for en lignende pose ligger typisk på 20 kroner.
Netto melder sig ind i kampen
Rema 1000 er dog ikke alene om at satse på vilde juletilbud. Hos konkurrenten Netto kan en tilsvarende pose æbleskiver lige nu købes for syv kroner.
Det er dog ikke kun æbleskiver, der konkurreres på.
Et kig i Rema 1000s tilbudsavis viser, at flormelis, som hænger sammen med flere julelækkerier, også kan fås til blot seks kroner.
Den skarpe priser vidner om, at priskrigen på juleprodukterne allerede er sat i gang.
For dagligvarekæderne handler det om at tilbyde de bedste priser og dermed sikre, at kunderne vælger netop deres hylder, når der skal købes ind til julehygge.
Kunderne har god grund til jubel
Når dagligvarekæderne går i priskrig, er det altid kunderne, der ender som de helt store vindere.
Konkurrencen presser priserne i bund, hvilket giver forbrugerne mulighed for at spare penge på alt fra dagligvarer til sæsonrelevante produkter.