Nyheder24.dk
Forside Nyheder Stor ændring i Netto, Føtex og Bilka: Din indkøbstur bliver...

Stor ændring i Netto, Føtex og Bilka: Din indkøbstur bliver aldrig den samme

Bilka, Netto, Føtex, Salling Group
Shutterstock

Din tur gennem butikken bliver aldrig den samme.

Lige nu læser andre

Snart kan en tur i supermarkedet blive en helt anden oplevelse.

Når du fremover triller vognen gennem Netto, Føtex eller Bilka, vil du blive mødt af digitale skærme, der tilpasser sig netop dig.

Salling Group har indgået en femårig aftale med det svenske selskab Visual Art, som betyder, at detailkæden giver sine butikker en massiv elektronisk opgradering.

Med “retail media” skal skærmene i supermarkederne bruges til både kampagner, kundedata og sensorbaserede løsninger.

Det handler kort sagt om, at skærmenes budskaber kan tilpasses kundernes adfærd i realtid.

Læs også

Ifølge Visual Arts kommercielle direktør, Andreas Lind, er Salling Group blandt de mest ambitiøse på området.

“De har en målrettet og fremadskuende tilgang til, hvordan digital kommunikation skal skabe værdi i hverdagen,” siger han ifølge Avisen Danmark.

Teknologi rykker ind mellem hylderne

Visual Art får ansvaret for alt fra licenser og teknisk drift til løbende udvikling.

Målet er, at teknologien ikke blot skal vise reklamer, men også gøre indkøbsturen mere dynamisk og personlig.

I Salling Group er forventningerne høje.

Læs også

Anders Spicker, Head of Retail Media, understreger, at projektet både handler om at forbedre det eksisterende og skabe nye muligheder:

“Vi ser et stort potentiale i at udvikle vores tilbud sammen – både ved at optimere det eksisterende og ved at tilføje nye elementer, der yderligere styrker oplevelsen og den kommercielle værdi.”

Visual Art blev stiftet i 1997 og har i dag over 130 medarbejdere fordelt på otte markeder.

I Danmark holder virksomheden til i København – og herfra skal de altså nu rulle fremtidens detailoplevelse ud i landets største dagligvarekæder.

Ads by MGDK